کشته‌ شدن سه فلسطینی و تردید در مذاکرات صلح

آذوح: ارتش اسرائیل و مقام‌های فلسطینی تأیید کردند که روز شنبه، دوم فرودین ( ۲۲ مارس )، در حمله نیروهای اسرائیل به خانه‌ای در اردوگاه “جنین” واقع در منطقه تصرف‌شده کرانه باختری رود اردن، یک ‌شبه‌نظامی گروه اسلامی حماس و دو شبه‌نظامی دیگر کشته‌ شده‌اند.
مراسم خاکسپاری کشته‌شدگان در کرانه باختری، با شلیک تیرهای هوایی ‌شبه‌نظامیان‌ فلسطینی بدل به صحنه درگیری شد
تشکیلات خودگردان فلسطینی این خشونت‌ها را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای مذاکرات صلح خواند.
مذاکرات صلح قرار است تا یک ماه دیگر در آوریل، به میانجی‌گری جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، نبیل ابوردینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس «تشکیلات خودگردان فلسطینی»، از واشنگتن خواست تا برای «پیشگیری از فروپاشی» مذاکرات گام‌های مؤثری بردارد.
مراسم خاکسپاری کشته‌شدگان در کرانه باختری، با شلیک تیرهای هوایی ‌شبه‌نظامیان‌ فلسطینی تبدیل به صحنه درگیری شد. در این مراسم گروه‌های مسلح، پرچم‌های خود را  بر تابوت‌های کشته‌شدگان آویزان کردند. همزمان هزاران نفر از عزاداران نیز فریادزنان خواستار انتقام شدند و شعارهایی علیه حضور  محمود عباس در مذاکره با اسرائیل سر دادند.
این پسربچه از خانه‌ای بیرون می‌آید که نیروهای اسرائیل به آن حمله کردند و عضو حماس در آن‌ کشته شد
معترضان شعار می‌دادند «کجایی عباس؟ درحالی که شما تماشا می‌کنید، آنها ما را می‌کشتند
همزمان ارتش اسرائیل نیز عنوان کرد که در حمله نیروهایش به خانه‌ای در اردوگاه جنین دو سرباز ارتش این کشور مجروح شده‌اند. بنا بر اعلام ارتش اسرائیل ابتدا شبه‌نظامی طرفدار حماس به سمت آن‌ها شلیک کرده است.
مقام‌های رسمی فلسطینی تایید کرده‌اند که هر سه کشته با گروهای شبه‌نظامی حماس، جهاد اسلامی،‌ گردان «شهدای القسام» مرتبط بوده‌اند.
سازمان حماس موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و مخالف گفت‌وگوی محمود عباس با «کشور یهودی» است.
مقام‌های رسمی فلسطینی تأیید کرده‌اند که کشته‌شدگان با گروهای شبه‌نظامی حماس، جهاد اسلامی،‌ گردان شهدای القسام مرتبط بوده‌اند
با در نظر گرفتن حادثه روز شنبه در اردوگاه جنین، نیروهای اسرائیلی دست کم ۶۰ فلسطینی را از آغاز از سرگیری مذاکرات در ماه ژوئیه گذشته کشته‌اند. همچنین ۹۰۰ نفر دیگر نیز طی حمله اسرائیلی‌ها مجروح شدند.
اخبار این کشتار دغدغه‌های جدیدی را در مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان درباره مسأله دولت فلسطینی درون مرزهای قلمروی مربوط به جنگ ۱۹۶۷ رقم زده است؛ در حالی‌که پیش‌تر این مذاکرات به خاطر سرباز زدن اسرائیل از آزادی اسرای مورد نظر عباس (که قرار بود تا انتهای ماه بنا به تعهدات پیشین اسرائیل آزاد شوند) دچار بحران شده بود.
درگیری ها در جنین از شدیدترین درگیری‌ها از سال ۲۰۰۲، یعنی سال یورش اسرائیل به این ناحیه بوده است. این امر نشانگر افزایش تنش‌ها میان دو طرف است؛ آن هم سه روز پس از آنکه سربازان اسرائیلی جوانی فلسطینی را در کرانه ی غربی رود اردن به قتل رساندند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn