درخواست سعودی برای واگذاری کرسی سوریه به مخالفان در نشست اتحادیه عرب

آذوح: بیست و پنجمین اجلاس عادی سران اتحادیه عرب روز سه شنبه 25 مارس 2014 در کویت و با حضور 13 رهبر کشورهای عربی آغاز به کار کرد.
به گزارش العربیه شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد کشور پادشاهی سعودی در سخنرانی خود خواستار واگذاری کرسی سوریه به مخالفان اسد شد.
وی رژیم سوریه را رژیمی ستمگر توصیف کرد که به کشتار مردم این کشور می پردازد و افزود :" بحران سوریه نیازمند تغییر توازن قدرت میان مخالفان و نیروهای رژیم است. "
ولیعهد سعودی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که مسئله فلسطین یکی از اساسی ترین اولویت های کشور پادشاهی سعودی است.
از سوی دیگر صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در سخنرانی خود خواستار حل اختلاف های رو به گسترش میان برخی کشورهای عربی شد.
الصباح در آغاز شروع به کار اجلاس که با شعار" التضامن" برگزار می شود گفت:" لازم است درباره موضوع غم انگیز اختلاف رو به گسترش در امت عرب که امید و آرزوهایمان را با خطر نابودی روبرو کرده، گفت و گو کنیم."
وی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به بحران سوریه گفت: "آنچه در سوریه اتفاق می افتد ، بزرگترین فاجعه تاریخ معاصر است."
در همین حال شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر دولت قطر، در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به اوضاع عراق، از عدم موفقیت دولت مالکی در ایجاد وحدت ملی بین عراقی ها انتقاد کرد.
وی گفت:" دولت فعلی عراق با متهم کردن سعودی و قطر به تروریسم به دنبال سرپوش گذاشتن بر شکست های خود است.
شیخ تمیم با انتقاد از متهم کردن همه سنی ها به تروریسم توسط حکومت کنونی عراق اظهار داشت: "نمی توان یک فرقه مذهبی را بدلیل اختلافات سیاسی به "تروریسم" متهم کنیم چرا که در نتیجه این اقدام ، ترویسم به جای منزوی شدن ، گسترش خواهد یافت".
وی در باره موضع اختلاف دوحه با قاهره با جزئی توصیف کردن اختلاف با مصر گفت:" ما خواستار ایجاد یک گفت وگویی ملی بین برادران مصری در داخل کشورشان هستیم".
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn