پیشروی ارتش آزاد سوریه در مناطق ادلب و لاذقیه

آذوح: مخالفان سوری شامگاه جمعه 28-3-2014 هجوم گسترده ای در شهرک "الفوعه" و روستای "کفریا" واقع در استان ادلب  را آغاز کردند.
به گزارش شبکه سوریه ای "خبر زنده " وابسته به مخالفان، درگیری های میان مخالفان اسد و لباس شخصی های اسد موسوم به "دفاع ملی " در مناطق جنوبی ادلب از روز گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
طبق این گزارش مخالفان سوری با پیشروی در مناطق ادلب، فوعه و بنش خسارتهایی را بر ارتش اسد وارد کردند.
در همین حال منابع مخالفان از پیشروی ارتش آزاد سوریه در حومه شهر لاذقیه خبر دادند.
بندر لاذقیه یکی از دژهای محکم رژیم اسد به شمار می رود. حمله مخالفان به لاذقیه رژیم اسد را وادار کرد که نیروهای خود را از ادلب به شهرک های اطراف لا÷قیه انتقال دهد تا کنترل شهرهای وفادار به رژیم سوریه را از دست ندهد.
به گزارش منابع مخالفان اسد، ارتش آزاد سوریه روز گذشته با یک کاروان نظامی که از شهر ادلب به جبهه ساحلی سوریه اعزام شده بود درگیر شده و آن کاروان را متلاشی کردند. این در گیری در منطقه کفربشلایا در جاده اصلی ادلب – لاذقیه صورت گرفت.
طبق این گزارش رئیس شعبه امنیت نظامی ارتش اسد به همراه سه تن از فرماندهان همراهش در درگیری کشته شدند.
در گیری ها میان مخالفان ونیروهای نظامی سوریه با مخالفان چند ماه پس از آغاز اعتراضات در این کشور در سال 2011 آغاز شد.
سازمانهای حقوق بشری وابسته به سازمان ملل متحد، می گویند بیش از 130 هزار نفر در جنگ داخلی سوریه کشته شده‌اند، اما آماری که گروه ناظر حقوق بشر در سوریه ارائه کرده است نشان می‌دهد که این جنگ تنها در سه ماه اخیر سال جاری دست‌کم چهار هزار نفر قربانی گرفته است که 515 نفر از آنان زنان و کودکان و حدود یک‌سوم کشته‌شدگان، غیرنظامیان بوده‌اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn