ژاپن فرمان حمله به موشک های کره شمالی را صادر کرد

آذوح: روز شنبه ژاپن به یکی از ناوشکن هایش در دریای ژاپن دستور داد به هر موشک بالیستیک کره شمالی که در هفته های آینده دیده شود، حمله کند.  این دستور پس از پرتاب یک موشک رودونگ میان - برد کره شمالی به این دریا صادر شد.
وزیر دفاع ژاپن این فرمان را روز پنج شنبه صادر کرده اما آن را اعلان نکرده بود تا بر مذاکرات بین توکیو و پیونگ یانگ تاثیر منفی نگذارد.
این فرمان حمله از ۳ آوریل تا ۲۵ آوریل را دربر می گیرد.
در بیانیه وزارت دفاع ژاپن همچنین تاکید شده که در این عملیات از ضدموشک های پایلوت که آخرین خط دفاعی در برابرحمله  کلاهک ها به شمار می رود استفاده نشده است.
به گزارش رسانه ها، مذاکرات ژاپن-کره شمالی که این هفته در پکن برگزار شد نتوانست مشکلی را حل کند و با توافقی برای دیدارهای بعدی پایان یافت.
پرتاب موشک رودونگ کره شمالی هم زمان با دیدارباراک اوباما و رهبران کره جنوبی و ژاپن در لاهه آغاز شد و با یک سلسله پرتاب راکت کوتاه برد ادامه یافت.
پرتاب این موشک ها به گونه نمایش مخالفت کره شمالی تعبیر می شود. موشک ها پس از طی  ۶۵۰ کیلومتر به دریا افتادند و نتوانستند به حداکثر برد خود، که ۱۳۰۰ کیلومتر است، دست یابند.
ناوشکن های زاپن که در دریای ژاپن استقرار دارند به رادار های پیشرفته مجهزند که می توانند هدف های متعدد را نشان کرده و با موشک های مستقر بر آن مورد حمله قرار دهند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn