انفجارهای حمص سوریه ۲۵ نفر را کشت

آذوح: انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر حمص سوریه دست‌کم ۲۵ کشته و شماری بیشتر زخمی بر جای گذاشته است.
دو خودروی بمب‌گذاری شده به فاصله حدود نیم ساعت از هم منفجر شدند.
دولت سوریه "تروریست‌ها" را به بمب‌گذاری متهم می‌کند و می‌گوید ۱۰۷ نفر دیگر در این حادثه زخمی شده‌اند.
پس گرفتن رنکوس از مخالفان
هم‌زمان با این انفجارها، تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده که بعد از ۱۸ ساعت درگیری، شهر رنکوس در شمال دمشق، پایتخت سوریه از کنترل نیروهای شورشی خارج شده و تحت کنترل نیروهای امنیتی سوریه قرار گرفته است.
اما یک گروه ناظر حقوق بشر سوریه که گزارشگرانی در منطقه دارد می‌گوید مخالفان آقای اسد با میانجی‌گری مردم محلی از شهر رنکوس عقب‌نشینی کرده‌اند.
این گروه که در بریتانیا مستقر است همچنین گزارش داده که دو خودروی بمبگذاری شده در منطقه‌ای منفجر شده که بیشتر شهروندان سوری علوی حامی بشار اسد زندگی می‌کنند.
دولت سوریه می‌گوید بمب‌گذاری کار "تروریست‌ها" است
شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب‌الله لبنان و متحد حکومت بشار اسد گزارش داده که ارتش سوریه به دنبال "تروریست‌هایی" است که به کوه‌های اطراف گریخته‌اند.
در اختیار داشتن کنترل شهر رنکوس و همین‌طور کلیک تصرف شهر یبرود در ماه گذشته بی‌شک به تلاش شورشیان برای در اختیار داشتن کنترل ارتفاعات مرزی قلمون ضربه زیادی زده است.
کنترل ارتفاعات قلمون در مرز لبنان ارتباط نظامی حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه را دشوار کرده بود.
با استناد بر همین پیروزی‌ها آقای اسد می‌گوید تا پایان امسال جنگ تمام خواهد شد؛ هرچند نشانی از پیروزی سریع ارتش سوریه در این نبرد دیده نمی‌شود.
در سه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در درگیری میان مخالفان و موافقان حکومت بشار اسد در سوریه جان خود را از دست دادند و ۹ میلیون نفر هم آواره شدند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn