مخالفان سوری: رژیم اسد در سال جاری 14 بار از سلاح شیمیایی استفاده کرد

آذوح: مرکز "ثبت موارد نقض حقوق بشر" در سوریه، روز شنبه 19-4-2014 اعلام کرد، طی بررسی های این مرکز در سال جاری، مشخص شد که رژیم اسد بیش از 14 بار در حملات خود به مناطق نظامی و غیر نظامی مخالفان از گازهای شیمیایی سمی استفاده کرده است.
به گفته مسئولان این مرکز، طی مدت کمتر از چهار ماه نیمه اول سال جاری، 22 تن از غیر نظامیان سوری بر اثر گازهای سمی کشته، و 259 نفر دیگر زخمی شدند.
بنا به گزارش این مرکز، منطقه جوبر سه بار، داریا یک بار و منطقه عدرا دو بار مورد هجوم بمب های حاوی مواد شیمیایی سمی نیروهای اسد قرار گرفتند.
این گزارش می افزاید علاوه بر جوبر و داریا مناطق حرستا، کفرزیتا، زور الحیصه، تمانعه و منطقه عطشان در حماه بوسیله هلیکوپترهای ارتش اسد و با بکارگیری بمب های بشکه ای آتش زاد حاوی مواد سمی بمباران شدند.
این در حالی است که رژیم اسد به حملات نظامی خود علیه مخالفان در حمص قدیم ادامه می دهد. مخالفان سوری نسبت به خطر وقوع کشتار دسته جمعی غیز نظامیان در صورت ورود نیروهای اسد به داخل حمص قدیم هشدار دادند .
مردم حمص قدیم اولین کسانی بودند که همزمان با اولین اعتراضات مردم سوریه در سال 2011 در استان درعا علیه رژیم اسد قیام کردند.
در همین حال هیئت عمومی انقلاب سوریه وابسته به مخالفان، گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته نیروهای اسد منطقه "وعر" در حمص را با موشک های خمپاره و گلوله های تانک گلوله باران کردند.
طبق این گزارش درگیری های شدید میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای اسد در جبهه های ملیحه در حومه دمشق، مسیفره درعا، شهرک کحیل و دیر الزور همچنان ادامه دارد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn