بان کی مون: اسد به وعده هایش پایبند نیست و تماس با او بی نتیجه است

آذوح: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، روز جمعه 2-5-2014 در مصاحبه ای با تلویزیون "العربیه" گفت:" به دلیل عدم پایبندی رژیم سوریه به وعده هایش، هیچگونه تماسی با بشار اسد ندارم".
دبیر کل سازمان ملل افزود: " در آغاز بحران سوریه به طور مداوم با او صحبت می کردم، اما پس از گذشت چند ماه از بحران متوجه شدم که او به وعده های خود پایبند نیست لذا دریافتم که تماس با او بی نتیجه است، به همین دلیل تصمیم گرفتم تماسم را با او قطع کنم. و برای بررسی برخی مسائل مربوط به سازمان ملل، تنها فرستاده ویژه خودم با او تماس برقرار می کند".
بان کی مون ضمن هشدار نسبت به عواقب خطرناک بکارگیری سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه توسط رژیم اسد، گفت:"رژیم اسد با استفاده از گازهای سمی به تعهدات خود به جامعه بین المللی پایبنده نیست و آنها را زیر پا گذاشته است".
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که استفاده از گازهای سمی علیه مردم در هر شرایطی غیر قابل قبول است و با مفاد قانون منع گسترش سلاح شیمیایی یا استفاده از آن که دولت سوریه با جامعه بین المللی بر سر آن به توافق رسید، منافات دارد.
وی افزود: "اگر ثابت شود که رژیم اسد از گاز سمی استفاده کرده است می توان گفت که این رژیم در زمینه تلاش و همکاری برای از بین بردن سلاح های شیمیایی یک گام به عقب رفته است ".
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn