در بمباران مرکز انتخاباتی بشار اسد در شهر درعا ۲۵ نفر کشته شدند

آذوح: دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه ۲۳ مه ۲۰۱۴ گزارش داد که در پی بمباران یک تجمع انتخاباتی هوادار اسد در شهر درعا توسط مخالفان مسلح ، ۲۵ تن کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.
این نخستین حمله مخالفان مسلح علیه یک مرکز انتخاباتی هواداران اسد در سوریه به شمار می رود . این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری سوریه که به نظر بسیاری پیروزی اسد را در پی خواهد داشت ، دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.
دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است که در جریان این حمله که شب گذشته از سوی یک گروه اسلامگرا اتفاق افتاد ، ۱۱ غیر نظامی از جمله یک کودک ،۱۰ شبه نظامی هوادار اسد ، همچنین ۴ نظامی کشته شدند.
رامی عبدالرحمان رئیس دیده بان حقوق بشر سوریه در گفت و گویی اظهار داشت :« این حمله پیام روشنی از سوی مخالفان مسلح به رژیم اسد است و اینکه هیج منطقه امنی در سوریه وجود ندارد که بتوان در آن انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرد
وی افزود: « مخالفان تهدید کرده بودند که تجمعات انتخاباتی را مورد هدف قرار خواهند داد». به گفته عبدالرحمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در چنین شرایطی یک نوع دیوانگی و تلاش برای تحریف واقعیت هاست.
انتخابات ریاست جمهور سوریه قرار است در سوم ماه ژانویه آینده برگزار شود. پیش بینی می شود که اسد برای دوره  سوم که هفت سال است انتخاب شود.
مخالفان و کشورهای غربی با انتقاد از این انتخابات ، آن را «بیهوده» و « غیر قانونی توصیف کردند.
بحران جاری سوریه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شد ، تاکنون ۱۶۲ هزار کشته بر جای گذاشته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn