تدریس زبان روسی در تمام مدارس سوریه اجباری شد

آذوح: سرگی استپاشین، رئیس جمعیت همکاری بین‌المللی روسیه و رئیس پیشین دیوان محاسبات این کشور اعلام کرد که تدریس زبان روسی در تمام مدارس سوریه اجباری شده است.
به‌گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، سرگی استپاشین گفت: « چندی پیش دمیتری راگوزین، معاون نخست‌وزیر روسیه به سوریه رفت و پس از این دیدار مقام‌های سوریه تصمیم گرفتند تدریس زبان روسی را در تمام مدارس این کشور اجباری کنند
وی تأکید کرد در این شرایطی که در اوکراین عرصه را بر روسیه تنگ می‌کنند، نمونه سوریه متفاوت است.
رئیس جمعیت همکاری بین‌المللی روسیه همچنین گفت دمشق همواره نه فقط متحد مسکو، بلکه «خط مقدم واقعی ما» در خاور نزدیک بوده است.
ریا نووستی نوشته است که پیش از این وزارت آموزش و پرورش سوریه زبان روسی را به‌عنوان زبان خارجی دوم در کنار زبان فرانسوی انتخاب کرده بود و دانش‌آموزان می توانستند از کلاس هفتم یکی از آن‌ها را برای تدریس انتخاب کنند.
هوزان الوز، وزیر آموزش و پرورش سوریه دی‌ماه سال گذشته گفته بود: «تا آغاز سال تحصیلی جدید، همه زمینه‌های لازم برای تدریس زبان روسی در مدارس، اعم از کتاب‌های درسی و معلمان و مدرسان این زبان را مهیا خواهیم کرد
روسیه، یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان حکومت سوریه به‌شمار می‌رود و تاکنون در شورای امنیت، چهار بار از حق وتوی خود استفاده کرده و مانع از تصویب قطعنامه علیه دولت این کشور شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn