منفجر کردن تونل نیروهای اسد در حلب قدیم

آذوح: فعالان سوری روز یکشنبه 1-6-2014 ویدئویی را در شبکه اینترنت منتشر کردند که در آن انفجار مهیب یک تونل متعلق به نیروهای اسد را نشان می دهد.
این انفجار که در منطقه حلب قدیم رخ داد، به کشته شدن بیش از 40 تن از نیروهای اسد که در آنجا تجمع کرده بودند، منجر گردید.
در این ویدئو حجم گسترده انفجار، صدای گلوله، درگیری های شدید میان مخالفان و نیروهای اسد نشان داده می شود. همچنین دهها متر اطراف تونل پس از انفجار با گرد و غبار ناشی از آن پوشیده شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه، یک گروه از مخالفان اسد موسوم به " الكتائب الإسلاميه" (لشکریان اسلام) مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت.
این گروه در بیانیه ای که نسخه ای از آن در سایت اینترنتی سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه منتشر شد، اعلام کرد بامداد روز شنبه به یک تونل متعلق به نیروهای اسد در بازار "الزهراوی" واقع در شهر قدیمی حلب حمله کرد و بیش از 40 تن از نیروهای اسد را به قتل رساند.
در همین حال جبهه اسلامی که از ائتلاف نیروهای معتدل اسلامی مخالف اسد تشکیل شده، ویدیویی از لحظه انفجار تونل را بر سایت خود در شبکه "توییتر"پخش کرده است.
کارشناسان امور نظامی می گویند مخالفان سوری پس از اینکه نتوانستند در برابر ابزار جنگی و کشتار بی رحمانه نیروهای اسد در یک جنگ نابرابر که با حمایت های روسیه، ایران و حزب الله لبنان همراه بود، تاب مقاومت بیاورند، ناچار به جنگ نامنظم و وارد کردن ضربات نوعی به نیروهای اسد پرداخته، و به همین دلیل آنها با بکارگیری تاکتیک های جدید، به منفجر کردن مناطق حساس و استراتژیک و هدف قرار دادن مراکز تجمع این نیروها روی آوردند.
به گفته کارشناسان این تاکتیک ها علاوه بر اینکه هزینه کمتری برای مخالفان دارد، ضربات نوعی دردناکی را به نیروهای اسد وارد می کنند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn