نگرانی بان کی مون از ادامه اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی

آذوح: سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه (۶ ژوئن) اعلام کرد که در پی اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی وضعیت سلامتی آنها در زندان‌های اسرائیل وخیم‌تر شده است. او خواستار آزادی یا محاکمه این زندانیان شد.
سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز جمعه (۱۶ خرداد / ۶ ژوئن) اعلام کرد زندانیان فلسطینی که در زندان های اسرائیل به سر می‌برند باید "رسماً محاکمه یا هرچه سریع‌تر آزاد شوند".
حدود ۱۲۵ فلسطینی حدود شش‌هفته است به اعتصاب غذا دست زده‌اند. خواست آنها که ماه‌ها و سال‌ها بدون محاکمه زندانی هستند، آزادی یا محاکمه‌ای عادلانه است.
در ابتدا ۲۹۰ زندانی فلسطینی در این اعتصاب غذا شرکت داشتند. ۷۰ نفر از این افراد به خاطر وضعیت وخیم سلامتی خود به بیمارستان منتقل شده‌اند.
برمبنای قوانین اسرائیل در مناطق اشغالی دولت این کشور می‌تواند در شرایط خاص مظنونان را شش‌ماه بدون محاکمه زندانی کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه دادگاه‌های نظامی اسرائیل می‌توانند مدت زندان این افراد را نامحدود تمدید کنند.
۲۰۰نفر از حدود ۵۰۰۰ فلسطینی زندانی در زندان‌های اسرائیل در چنین شرایط خاصی هستند.
دولت اسرائیل لایحه‌ای به پارلمان این کشور ارائه کرده که برمبنای آن قضات دادگاه می‌توانند فرمان غذا دادن اجباری به زندانیان را صادر کنند؛ اقدامی که کمیساریای سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر و اتحادیه پزشکی اسرائیل با آن مخالف‌اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn