مذاکرات صلح اوکراین روسیه آغاز می شود

آذوح: پترو پروشنکو، رهبر جدید اوکراین، مذاکرات با نماینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به خشونتها در مناطق شرقی این کشور را روز یکشنبه 8 ژوئن 2014 آغاز خواهد کرد.
پروشنکو روز گذشته به عنوان رئیس جمهور تازه اوکراین سوگند یاد کرد، و روز قبل از آن هم در باره طرح خود برای آتش بس با پوتین گفتگو کرد. او در مراسم سوگند خود طرحی را برای برقرار صلح در اوکراین ارائه نمود. اوکراین اکنون شش ماه است که با بحران روبروست، و این بحران سخت ترین رویارویی آمریکا و غرب با روسیه پس از پایان جنگ سرد را به همراه داشته است.
پروشنکوی 48 ساله در سخنرانی دیروز خود در ساختمان پارلمان اوکراین در کییف و در مراسم تحلییف خود گفت: "من می دانم که مردم اوکراین در حال حاضر بیش از هرچیز صلح می خواهند."
پروشنکو که در سخنرانی خود به دو زبان روسی و اوکراینی سخن گفت، از روس تباران اوکراینی خواست تا "وحدت و یکپارچگی اوکراین را حفظ کنند." اوکراین چندی است که با خشونت از سوی اقلیت روس تبار خود روبروست. رئیس جمهور میلیاردر اوکراینی، که برای اولین بار دیروز پدربزرگ شد، در سخنرانی خود وعده داد که از سیاستهای شوروی سابق فاصله بگیرد و به اتحادیه اروپا نزدیکتر شود. او همچنین از بالابردن اشتغال و از میان بردن فساد سخن گفت.
جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، که در مراسم روز گذشته در کییف حضور داشت، گفت: "اکنون روزنه ای بسوی صلح باز شده، اما این دریچه برای همیشه باز نخواهد ماند. ما اکنون به آقای پوتین نگاه می کنیم که آیا به تعهدات خود عمل خواهد کرد، و به درخواست حکومت جدید اوکراین پاسخ خواهد داد."
پروشنکو که در انتخابات 25 مه 2014 به پیروزی قاطع دست یافت، اکنون با بزرگترین چالش ریاست جمهوری خود روبروست. توانایی او در ترمیم روابط اوکراین-روسیه، کلید موفقیتش در بازگرداندن آرامش به نواحی شرقی این کشور خواهد بود. جدایی طلبان روس تبار در شرق اوکراین هم اکنون با ارتش این کشور در حال جنگ هستند.
پروشنکو در سخنران روز گذشته خود وعده داد که یک کریدور امن برای خروج "مزدوران روس" از اوکراین بوجود خواهد آورد، و به تمامی کسانی که کارکنان دولت یا شهروندان را نکشته باشند امان خواهد داد. او همچنین گفت که طرحی برای تمرکززدایی را ارائه خواهد داد، و انتخابات پارلمانی زودهنگام را برگزار می کند. او همچنین قول داد که شورشیان را درهم بشکند، دولت متحد اوکراین را حفظ کند، و حقوق روس زبانان اوکراینی را تضمین نماید.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn