گروه النصره مسئولیت انفجار بیروت را برعهده گرفت

آذوح: انفجاری انتحاری روز  سه‌شنبه یکم بهمن ماه حومه جنوبی بیروت پایتخت لبنان را که یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های حزب‌الله به شمار می‌آید، به لرزه درآورد.
به گزارش خبرگزاری دولتی لبنان به نقل از منابع امنیتی و بیمارستانی، در این انفجار، دستکم ۴ نفر کشته و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.
در ماه‌های اخیر تنش‌ها و خشونت‌ها در لبنان به دلیل بحران سوریه افزایش یافته است. حزب‌الله لبنان بخشی از نیروهای خود را برای کمک به نظام بشار اسد، به سوریه فرستاده است.
در پی انفجار، آتش از ساختمانی که خودروی مهاجم انتحاری در کنار آن منفجر شد، زبانه کشید.
ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «خودرویی شاسی بلند مدل کیا که به مقادیری مواد منفجره مجهز شده بود، در محله حارة حریک منفجر شد. این خودرو چند ماه پیش سرقت شده بود و صاحب آن مشخصاتش را در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده بود
مروال شربل وزیر کشور لبنان هم گفت که علاوه بر جاسازی مواد منفجره در خوردو، مهاجم انتحاری هم مجهز به جلیقه انفجاری بود اما این جلیقه منفجر نشد.
خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داده است: «پس از بررسی‌های فنی مشخص شد که در خودو چند خمپاره هاون ۱۲۰ میلیمتری  متصل به شاسی انفجاری، مجهز شده بود
انفجار در خیابانی پر ازدحام روی داد که در آن تعداد زیادی مغازه و رستوران وجود دارد. این منطقه شیعه‌نشین است و دفتر سیاسی حزب‌الله هم در آن قرار دارد.
انفجار سه‌شنبه و نحوه انجام آن تا حدود زیادی با انفجارهای دیگری در همین منطقه که توسط گروه‌های شبه‌نظامی سنی مذهب صورت گرفته، شباهت دارد.
گروه النصره در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، مسئولیت انفجار انتحاری را بر عهده گرفت و وعده حملات بیشتری داد.
این گروه مرتبط با القاعده است و در سوریه علیه نظام بشار اسد در حال نبرد است. النصره از سوی آمریکا به عنوان گروهی تروریستی شناخته شده است.
این سومین انفجاری است که از آغاز سال جاری میلادی، پایگاه‌های حزب‌الله در لبنان را هدف قرار می‌دهد. آخرین باری که منطقه ضاحیه هدف انفجار قرار گرفته بود، ۱۲ دی ماه گذشته است. انفجاری قبلی در‌‌ همان خیابانی روی داده بود که انفجار سه‌شنبه رخ داد.
علی حسن خلیل وزیر بهداشت لبنان به شبکه تلویزیونی الجدید گفت: «روشن است که ما اکنون شاهد زنجیره‌ای از اعمال تروریستی منظم هستیم که ثبات و امنیت کشور را هدف قرار می‌دهد.»
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn