درگیری 20 روزه میان "داعش" و مخالفان سوری 1400 کشته بر جای گذاشت

آذوح: دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه 23 ژانویه 2014 در گزارشی اعلام کرد طی درگیری های 20 روز گذشته میان گروه "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) وابسته به القاعده و مخالفان رژیم اسد، 1400 نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه آمده است:" شمار کسانی که در جنگ میان گروه داعش و نیروهای مسلح مخالف اسد از تاریخ سوم ژانویه تا امروز ، کشته شده اند ، به 1395 نفر رسید."
بر اساس این گزارش جنگ میان داعش و گروههای مخالف رژیم اسد ، در استان های حلب و الرقه ( شمال سوریه) ، ادلب (شمال غرب)، دیر الزور ( شرق) و حماه و حمص در مرکز این کشور اتفاق افتاد.
دیده بان حقوق بشر سوریه افزود:" 760 نفر از جنگجویان اسلامگرا و ارتش آزاد سوریه در درگیری های مستقیم یا در نتیجه بمبگذاری خودروها کشته شدند."
همچنین گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در این مدت ، 113 نفر را در مناطق مختلف سوریه اعدام کرده است.
در مقابل گروه داعش وابسته به القاعده ، 426 نفر از اعضای خود را در این درگیری های از دست داد. از این میان 56 نفر ، توسط دیگر گروهای اسلامگرا پس از اسارت در در حومه ادلب اعدام شدند.
این گزارش افزود: " 190 نفر از غیر نظامیان از جمله قربانیان جنگ میان داعش و مخالفان بشار اسد بودند. 21 نفر از آنها توسط گروه داعش اعدام شده اند.
ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده امروز پنجشنبه در پیام صوتی که بر روی اینترنت منتشر شده ،از گروههای اسلامگرا از جمله داعش و النصره خواسته است جنگ میان خود را متوقف کنند.
گروه داعش در دو هفته گذشته از مناطق گسترده ای در حلب و ادلب عقب نشینی کرد. این در حالی است که این گروه ، شهر الرقه در شمال سوریه را به تصرف کامل خود درآورده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn