کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد دوشنبه سوم فوریه به ایران سفر می کند

آذوح: کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه سوم فوریه به تهران سفر خواهد نمود و تا روز پنج شنبه ششم فوریه در ایران خواهد بود. این سفر  از سوی "اریک سیگا" سخنگوی مطبوعاتی کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد مورد تایید قرار گرفته و از سوی خبرگزاری ت ت سوئد منتشر شده است.
وزیر امور خارجه سوئد بدنبال دعوتی که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران در ماه دسامبر گذشته از وی بعمل آمده است به ایران سفر می کند.
کارل بیلت  در روزهای گذشته و در جریان شرکت در مجمع اقتصاد جهانی در داووس سوئیس  با محمد جواد ظریف ملاقات کرده است.  وی همچنین در هفته پیش رو در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ و به همراه "یوکیا آمانو" دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ظریف به گفتگو خواهد نشست.
کارل بیلت در داووس مورد پرسشهایی در رابطه با ایران نیز قرار گرفت. وی در پاسخ به پرسشی به این مضمون که آیا به چهره جدیدی که حسن روحانی تلاش می کند که از ایران نشان دهد و به تضمین های روحانی مبنی بر اینکه ایران مایل است بخشی از جامعه جهانی باشد اعتماد دارد گفت:
- من به تلاش ها و هدف او اعتماد و اطمینان دارم. رئیس جمهور روحانی در راستای ایجاد تغییر در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده است. اما نباید از یاد برد که ایران دارای یک سیستم سیاسی مذهبی استبدادی و تا حدی چند حکومتی است. نیروهای قوی دیگری هم وجود دارند. اینکه آیا خط روحانی موفق خواهد شد یا نه را نمی دانیم. اما می دانیم که نیروهایی وجود دارند که هوادار همان خط قدیمی هستند. مبارزه ای در داخل ایران در جریان است و ما از خطی که خواهان ایرانی بازتر است حمایت می کنیم.
جزئیاتی از برنامه سفر سه روزه وزیر امور خارجه سوئد در ایران منتشر نشده است. اما بدنبال مسافرت کارل بیلت, محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خواهد توانست با تنها فرد خارجی که در توئیتر خود دنبال می کند در تهران ملاقات نماید.
سفر کارل بیلت به ایران اولین دیدار یک وزیر امور خارجه سوئد از ایران در طی 12 سال گذشته خواهد بود.
 "آنا لیند" وزیر امور خارجه اسبق سوئد در دولت سوسیال دمکرات وقت, آخرین وزیر خارجه سوئد بود که در آوریل سال 2002 به ایران سفر نمود و با محمد خاتمی رئیس جمهور وقت دیدار نمود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn