Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

همزمان با انقضای طرح نجات، یونان از پرداخت بدهی اش به آی ام اف بازماند

آذوح: یونان ضرب الاجل نیمه شب سه شنبه برای بازپرداخت یک قسط ۱.۶ میلیارد یورویی از بدهی هایش به صندوق بین المللی پول را مراعات نکرده است.
ساعاتی پیشتر وزرای دارایی حوزه یورو درخواست یونان برای تمدید طرح کنونی نجات مالی این کشور را رد کرده بودند.
به این ترتیب یونان اولین کشور پیشرفته است که در بازپرداخت یک وام به آی ام اف ناکام می ماند؛ تحولی که این کشور را با خطر ترک حوزه یورو مواجه می کند.
صندوق بین المللی پول تایید کرد که یونان از پرداخت این قسط بازمانده.
جری رایس سخنگوی آی ام اف گفت:‌ "ما هیات اجرایی صندوق را از بدهی معوقه یونان آگاه کرده ایم و یونان اکنون فقط در صورتی می تواند از آی ام اف درخواست وام تازه بدهد که بدهی معوقه اش را پرداخت کرده باشد."
به علاوه با انقضای مهلت طرح نجات مالی حوزه یورو، یونان دیگر نمی تواند به میلیاردها یورو کمک دسترسی پیدا کند و قادر به پرداخت بدهی آی ام اف هم نخواهد بود.
یونان و وام دهندگان بین المللی اش به شدت برای رسیدن به یک توافق تازه در مورد ارائه یک طرح نجات مالی تازه از روز سه شنبه تلاش می کردند که روز جمعه پیش شکست خورد.
وزرای دارایی حوزه یورو پیشتر در روز سه شنبه درخواست دولت یونان برای تمدید دوره طرح نجات مالی قبلی این کشور را رد کردند. تصمیم وزرای اروپایی در جریان یک کنفرانس تلفنی فوق العاده میان وزرای دارایی گرفته شد.
جرون دیسلبلوم رئیس یوروگروپ و وزیر دارایی هلند گفت تمدید طرح نجات کنونی پس از نیمه شب امشب "دیوانگی" است چون آتن پیشنهادهای موجود اروپا را رد کرده است.
او که پس از کنفرانس تلفنی با وزرای دارایی اروپا اظهار نظر می کرد گفت که درخواست یونان برای یک برنامه کمک ۲۹.۱ میلیارد یورویی بعدا بررسی خواهد شد.
صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا، سه نهادی هستند که از زمان بحران اقتصادی یونان، کمک‌های مالی در اختیار این کشور قرار داده‌اند.
این نهادها میلیاردها دلار کمک مالی را در ازای تعهد یونان به اعمال سیاست‌های سختگیرانه ریاضت اقتصادی در اختیار دولت های قبلی این کشور قرار دادند.
دولت یونان اکنون ۳۲۳ میلیارد یورو بدهی دارد و در خلال بحران مالی کشور که باعث تعطیلی بانک ها در این هفته شده، مردم در دستگاه های خودپرداز صف کشیده اند. آنها روزانه فقط حق برداشتن ۶۰ یورو از حساب هایشان را دارند.
بازنشستگان از روز چهارشنبه خواهند توانست در هزار شعبه بانکی ۱۲۰ یورو دریافت کنند.
رای نه در همه‌پرسی
آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان روز سه شنبه از مردم کشورش خواست تا در همه‌پرسی روز یکشنبه به درخواست‌های وام‌دهندگان بین‌المللی این کشور رای منفی دهند.
آقای سیپراس گفت رای قاطع و شفاف مردم علیه سیاست‌های ریاضتی، به یونان این امکان را می‌دهد تا با موقعیتی بهتر در مذاکرات برای حل بحران بدهی‌ها شرکت کند.
با این حال عصر سه شنبه هزاران نفر از هواداران پیشنهادهای اتحادیه اروپا در هوای توفانی در آتن تظاهرات کردند. آنها که در برابر پارلمان تجمع کرده بودند خواستار رای آری در همه پرسی شدند.
یک روز پیشتر هواداران رای منفی تظاهرات مشابهی در آتن برگزار کرده بودند.
نخست‌وزیر یونان گفته است که نمی‌خواهد نخست‌وزیر باقی بماند و شاهد کاهش بیشتر بودجه خدمات عمومی و سیاست‌های شدیدتر ریاضت اقتصادی باشد.
رهبران اروپایی هشدار داده‌اند که رد درخواست اعتباردهندگان بین‌المللی به معنای خروج یونان از حوزه یورو است.
نخست‌وزیر اسپانیا هشدار داده است که رای منفی مردم یونان به پیشنهادهای وام‌دهندگان به معنای خروج یونان از منطقه یورو خواهد بود.
نخست‌وزیر یونان گفته است که دولت او مایل به خروج از منطقه اقتصادی یورو نیست.
مذاکرات میان طرفین هفته پیش با شکست مواجه شد.
آقای سیپراس در یک سخنرانی تلویزیونی، با اعلام برگزاری همه‌پرسی، طرح ارائه شده به این کشور را "تحقیر‌آمیز" خواند و گفت سیاست‌های ریاضت اقتصادی مورد درخواست اعتباردهندگان، "غیرقابل قبول" است.
بانک‌های یونان به منظور کنترل خروج نقدینگی تعطیل شده‌اند. دولت برداشت روزانه از حساب‌های بانکی را به ۶۰ یورو در روز محدود کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn