تهدید اسرائیل به حمله به حزب الله حتی در مناطق مسکونی

آذوح: اسرائیل حزب الله لبنان را به برپایی «هزاران» پایگاه در مناطق مسکونی متهم و تهدید کرد که در هر جنگ احتمالی آینده، این پایگا‌ها را حتی اگر به کشته شدن غیر نظامیان بینجامد، نابود خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این سخنان غیر معمول را روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه، ژنرال عمیر ایشیل فرمانده نیروی هوایی اسرائیل بیان کرد.
به نظر می‌رسید این سخنان تلاشی از سوی مسئولان اسرائیلی به منظور آماده کردن افکار عمومی برای پذیرش احتمال کشته شدن غیر نظامیان در هر مقابله احتمالی آینده با حزب الله لبنان باشد.
اسرائیل می‌گوید که ایران و سوریه، موشک‌های پیشرفته‌ در اختیار حزب الله لبنان قرار داده‌اند.
ایشل در سخنرانی خود گفت: «با هزاران پایگاه حزب الله که اسرائیل و مناطق داخلی آن را تهدید می‌کند، باید با قدرت مقابله کنیم
او افزود که بیروت، دره بقاع و جنوب لبنان، از میان مناطقی هستند که این پایگاه‌ها در آن مستقر شده‌اند.
برخی دیگر از مسئولان اسرائیلی ادعا کرده‌اند که حزب الله از منازل غیر نظامیان به عنوان پایگاه‌هایی برای شلیک موشک یا مخفی‌گاه استفاده می‌کند.
ایشل اظهار داشت که نیروهای حزب الله در برخی از مناطق، چند طبقه از ساختمان‌های مسکونی را آماده استفاده در جنگ کرده‌اند.
او که در مرکز مطالعات استراتژیک هوا-فضای فیشر در نزدیکی تل آویو سخن می‌گفت، افزود: «بالا و پایین این پایگا‌ها، غیر نظامیانی زندگی می‌کنند که هیچ دشمنی با آن‌ها نداریم. اما به عنوان سپر انسانی از آن‌ها استفاده می‌شود
فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل ادامه داد: «این‌ها‌‌ همان مناطقی هستند که جنگ در آن‌ها روی خواهد داد. این‌ها‌‌ همان مکان‌هایی هستند که باید در آن‌ها بجنگیم تا بر حزب الله پیروز شویم. هرکس در این پایگاه‌ها بماند، آسیب خواهد دید و زندگی‌اش در معرض خطر خواهد بود. هرکس از آن خارج شود نجات خواهد یافت
موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل سه شنبه گفته بود که حزب الله حدود ۱۰۰ هزار موشک در اختیار دارد.
حزب الله هیچ‌گاه آماری از میزان توان نظامی خود ارائه نمی‌دهد و درباره اخبار منتشره در این خصوص، اظهار نظر نمی‌کند. اما می‌گوید که از جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با اسرائیل که در آن حدود ۱۲۰۰ لبنانی و ۱۶۰ اسرائیلی کشته شدن، توانش بیشتر شده است.
حزب الله می‌گوید که به اسلحه برای دفاع از لبنان در برابر هرگونه حمله اسرائیل نیاز دارد.
ایشل هم می‌گوید که ارتش اسرائیل، اکنون از توان نظامی ده‌ها برابر بیش از حزب الله برخوردار است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn