ابتکار: وزیر نفت از عرضه بنزین پتروشیمی‌ها جلوگیری کند/ خطرات جانی بسیاری دارد

آذوح: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بنزین پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته و به طور رسمی از وزیر نفت خواسته‌ام این نوع بنزین دیگر عرضه نشود.
معصومه ابتکار بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: متأسفانه طی ۱۰ سال گذشته در ردهبندی دنیا در حفظ و نگهداری محیط زیست، کشور ما ۶۱ پله سقوط داشته است و شاخصهای ملی ما نیز نشان میدهد که کشور در این عرصه در شرایط خوبی قرار ندارد.
وی با اشاره به توجه دولت به مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامههای دولت «تدبیر و امید» از سوی رئیس جمهور ارائه شد، توجه به موضوع محیط زیست بوده است و در همین راستا  یک برنامه از ۱۱ برنامهای که حجت‌الاسلام روحانی به مجلس ارائه کرد در خصوص توجه به محیط زیست و اهمیت این موضوع بود.
رئیس سازمان محیط زیست، احیای شورای عالی محیط زیست بعد از هفت سال تعطیلی را نویدبخش آغاز حرکت‌های جدید در عرصه زیست محیطی دانست و ادامه داد: در این شورا باید تهدیدات به درستی احصاء شده و برای آن راهکارهای کارشناسی ارائه شود.
* میانگذر دریاچه اورمیه یکی از متهمان خشک شدن آن است
ابتکار، روند خشک شدن پارک ملی دریاچه اورمیه را تلنگری برای دیگر حوزه‌های زیست محیطی دانست و تصریح کرد: میانگذر دریاچه اورمیه یکی از متهمان اصلی وضعیت فعلی آن است و سرنوشت این دریاچه مثال عینی برای دیگر تالاب‌های کشور است.
وی عنوان کرد: اگر قرار است توسعهای در کشور اتفاق بیفتد، باید محیط زیست این توسعه را مدیریت کرده و با لحاظ کردن پارامترهای زیست محیطی، توسعه ممکن خواهد بود.
ابتکار، آلودگی هوا را از جمله مشکلات بارز زیست محیطی شهرهای بزرگ کشور  عنوان کرد و ابراز داشت: سوخت در کشور یکی از مسائل مهم در آلودگی هوا است و به هر قیمتی شده، باید تنها سوخت استاندارد در کشور استفاده شود.
وی در پایان متذکر شد: بنزین پتروشیمی ترکیب خطرناکی است که به اشتباه در چهار سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته است و خطرات جانی بسیاری را برای مردم داشته است و به طور رسمی از وزیر نفت خواسته‌ام این نوع بنزین دیگر عرضه نشود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn