یک نماینده ایرانی: 300 هزار سوری و 50 هزار حزب اللهی را آموزش نظامی داده ایم

آذوح: محمود نبویان، نماینده مجلس ایران، روز چهارشنبه 12 فوریه 2014، گفت ایران 300 هزار نیروی نظامی سوری را آموزش داده است و حزب الله لبنان 50 هزار نیرو در سوریه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران ایران، نبویان این سخنان را در اردوی انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در شهر مشهد بیان کرد.
نبویان گفت که حضور گسترده نظامی ایران در سوریه باعث شد تا به گفته او آمریکا در این کشور شکست بخورد و به "سرمیز مذاکره" بیاید.
نبویان که از نمایندگان وابسته به جبهه پایداری و از مخالفان دولت روحانی است، در سخنرانی خود بشدت از توافقنامه اتمی ایران با قدرتهای جهانی انتقاد کرد.
ایران و گروه کشورهای 5+1- ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان- در 24 نوامبر 2013 توافقنامه اتمی را امضا کردند که بر اساس آن ایران برنامه اتمی خود را محدود می کند و در مقابل بخشهایی از تحریم ایران لغو می شود.
نبویان در سخنرانی طولانی خود به تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت که از تیرماه 1391 که دور جدید تحریمهای نفتی و بانکی ایران شروع شد هیچ نفتکش خارجی برای خرید نفت در بنادر ایران پهلو نگرفته، و این کشور نتوانسته حتی یک دلار را از طریق سیستم بانکی جابجا کند.
او گفت که ایران قبل از تیر 91 صادرات نفتی معادل 2 میلیون 700 هزار بشکه در روز داشت که این میزان در حال حاضر به حدود 600 تا 700 هزار بشکه رسیده است، و ایران فقط نیمی از پول نفت خود را بصورت نقد دریافت می کند.
او تاثیر تحریمها بر اقتصاد ایران را "کمرشکن" خواند و گفت که 600 نفر از مقامات ایرانی در تحریم شورای امنیت و آمریکا هستند.
نبویان گفت که نیمی از بودجه دولت از درآمدهای نفتی حاصل می شود، اما به دلیل تحریم کشورهای غربی "ما تنها توانستیم نصف پول های خودمان را وارد کنیم". فشار های تحریم بر اقتصاد ایران در دولت سابق ایران بحدی بوده که به گفته نبویان "وزیران در جلسات غیر علنی اشک می ریختند."
نبویان ضمن انتقاد از توافقنامه اتمی ایران با قدرتهای جهانی گفت که بر طبق آن لغو کامل تحریمهای ایران 20 سال طول خواهد کشید.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn