با راه‌اندازی شبکه تلویزیونی «عصر»: سپاه انحصار ۳۵ ساله صدا و سیما را شکست

آذوح: با آغاز به کار نخستین شبکه تلویزیونی سپاه پاسداران به نام «عصر» که از سوی سازمان «اوج» اداره می‌شود٬ انحصار ۳۵ ساله رادیو و تلویزیونی صدا و سیما در جمهوری اسلامی شکسته شد.
خبرگزاری «آنا» روز یک‌شنبه (۲۷ بهمن) گزارش کرده که شبکه «عصر» وابسته به قرارگاه «قُرب» سپاه و با مدیریت سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج» از ۲۱ بهمن ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.
قرارگاه «قُرب» با هدف فعالیت‌های فرهنگی در سپاه پاسداران راه‌اندازی شده و در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های رسانه‌ای و فرهنگی سپاه از سوی این قرارگاه حمایت می‌شود.
«آنا» نوشته «به‌‌ همان ترتیب که قرارگاه خاتم الانبیاء در بخش‌های عمرانی فعالیت دارد، قرارگاه قُرب نیز در بخش‌های فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده است
این خبرگزاری نوشته که صدا و سیما پس از دو سال کشمکش با سپاه پاسداران در ‌‌نهایت با راه‌اندازی این شبکه «نیمه مستقل» موافقت کرده است.
برنامه‌های این شبکه آن‌طور که «آنا» نوشته از دو هفته دیگر روزانه به مدت چهار ساعت برنامه خواهد داشت.
براساس این گزارش حسین افشار مدیر خانه «مستند»، مسئولیت فنی راه‌اندازی این شبکه را به عهده دارد.
این خبرگزاری همچنین نوشته پس از کش و قوس‌ میان سپاه و صدا و سیما بر سر تعیین مدیر این شبکه٬ حبیب‌الله والی‌نژاد٬ مدیر سابق گروه «حماسه و مستند» شبکه یک سیما٬ مدیر این شبکه شده است.
این گزارش افزوده بخش‌های مهمی از برنامه‌های شبکه «عصر» قرار است توسط خانه‌های وابسته به سازمان «اوج» تولید شود.
‌خانه‌های «سرود انقلاب اسلامی»، «فیلم نامه نویسی»، «فیلم داستانی»، «انیمیشن»، «فیلم مستند» و «طراحان گرافیک» مجموعه‌هایی هستند که کار تولید فیلم برای سازمان «اوج» را به عهده دارند.
به نوشته «آنا» حجم زیادی از برنامه‌های شبکه «عصر» توسط خانه «فیلم مستند» تهیه شده و این خانه سفارش ساخت مستندهای داخلی و خارجی فراوانی را داده است.
رمضان شریف٬ مسئول روابط عمومی سپاه نیز در واکنش به این گزارش با تائید حمایت سپاه از سازمان «اوج» گفته که این سازمان تنها بخشی از برنامه‌های شبکه «عصر» را تامین می‌کند.
شریف افزوده شبکه «عصر» متعلق به سپاه نبوده و این نهاد نظامی «درصدد راه‌اندازی رادیو-تلویزیون خصوصی» نیست.
آذر ماه امسال نیز خبرگزاری فارس و سایت محافظه‌کار «مشرق‌نیوز» گزارش کرده‌ بودند که این شبکه متعلق به سپاه در راستای ترویج «گفتمان انقلاب اسلامی» از ۲۲ بهمن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn