عاملان انفجار بحرین در لبنان، ایران و عراق آموزش دیده اند

آذوح: وائل البوعلای دادستان بحرین شامگاه روز یکشنبه 9 مارس 2014 در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که عاملان انفجار در منامه پایتخت بحرین که به کشته شدن سه افسر نظامی انجامید در لبنان ، ایران و عراق آموزش نظامی دیده اند.
روز دوشنبه گذشته انفجار یک بمب دست ساز در مرکز منامه پایتخت بحرین به کشته شدن دو نفر از افراد نیروهای امنیتی این کشور و یک نظامی اماراتی منجر شد.
در پی این حادثه نیروهای امنیتی بحرین چهار نفر از عاملان این انفجار را دستگیر کرده اند. دادستانی بحرین نام این افراد را سامی میرزا احمد مشیمع ، عباس جمیل السمیع ، طاهر یوسف السمیع و علی یوسف السمیع اعلام کرد.
به گفته مقامات قضایی بحرین این افراد در بازجویی به عمل تروریستی خود اعتراف کرده اند. متهمان گفته اند که نیروهای امنیتی را فریب دادند ، آنها را به مکان در نظر گرفته شده کشاندند و سپس بمب دست ساز را منفجر کردند.
متهمان در بیان چگونگی آماده سازی برای عملیات خود گفته اند که بمب دست ساز را یک شب قبل از انفجار در مکان مورد نظر قرار داده و آن را بوسیله دستگاه کنترل از دور منفجر کردند.
آنها همچنین درباره چگونگی ساخت بمب های دست ساز و نیز ارتباط با افراد و گروههای تروریستی در خارج از کشور بحرین اعتراف کردند.
دادستان بحرین دستور داده است متهمان دستگیر شده این پرونده تا تکمیل تحقیقات در حبس موقت بمانند.
گزارشگر العربیه در منامه به نقل از منابع امنیتی در بحرین گزارش داد که عبدالرئوف الشایب رهبر جنبش غیر قانونی " خلاص" و جعفر العلوی یکی از رهبران "جیران شیرازی" که به حبس ابد محکوم است ، در انفجار تروریستی روز دوشنبه گذشته دست داشته اند.
این منابع گفته اند که سپاه پاسداران ، از پادگان "امام حسن مجتبی " در شهر کرج برای آموزش نظامی شیعیان کشورهای حوزه خلیج استفاده می کند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn