حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به مواضع ارتش سوریه

آذوح: ارتش اسرائیل سه شنبه شب (۱۸ مارس / ۲۷ اسفند) به مواضع توپخانه‌‌ای، پادگانی نظامی و یک مقر ارتش سوریه در منطقه مرزی بلندی های جولان حمله کرد.
منابع نظامی سوریه از یک کشته و هفت زخمی پس از حمله خبر داده‌اند. این اقدام در واکنش به انفجاری صورت گرفت که روز سه‌شنبه طی آن چهار سرباز اسرائیلی در منطقه مرزی بلند‌ی‌های جولان و سوریه زخمی شدند. اسرائیل سوریه را در چنین انفجارهایی سهیم می‌داند.
خبرگزاری رویترز به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور در نشست هیئت دولت وی در روز چهارشنبه (۱۹ مارس / ۲۸ اسفند) نوشت: «سیاست ما [در قبال دشمنان] مشخص است. اگر کسی به ما صدمه بزند، ما هم به او صدمه می زنیم
اسرائیل در گذشته چند بار محموله‌های سلاح در سوریه را که گفته می‌شد بعضی از آنها از مبدأ ایران برای حزب الله لبنان ارسال شده‌اند، هدف قرار داده است. با وجود این، دولت نتانیاهو از موضع گیری رسمی در این باره صرف نظر می کرد. از دید کارشناسان، موضع گیری رسمی نخست وزیر اسرائیل جنبه بازدارندگی را مد نظر دارد.
اسرائیل بلندی‌های استراتژیک جولان را پس از جنگ سال ۱۹۶۷ تصرف و بخشی از محدوده ارضی خود اعلام کرد. وضعیت این منطقه پیش از آغاز جنگ داخلی در سوریه باثبات بود، اما به تدریج برخوردهای نظامی معدود در آن رخ داده‌اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn