حکم دو نماینده متهم در پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی صادر شد

آذوح: محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران اعلام کرد که حکم دو نماینده مجلس در پرونده اختلاس مالی سه هزار میلیارد تومانی صادر شد.
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به‌نقل از محسن افتخاری نوشت حکم این دو متهم در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیرخراسانی صادر شده است.
سرپرست دادگاه‌ کیفری استان تهران به دلیل قطعی نبودن حکم صادره نام دو نماینده مجلس و جزئیات این حکم را اعلام نکرد.
پرونده فساد بزرگ اقتصادی در ایران موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در رابطه با فعالیت‌های گروهی از فعالان اقتصادی و دست‌اندرکاران سیستم بانکی تحت عنوان “گروه امیر منصور آریا” به مسئولیت مه‌آفرید خسروی است که به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی متهم شده‌اند.
از آغاز تشکیل پرونده این اختلاس مالی کلان خبرهایی درباره نقش برخی از نمایندگان مجلس هشتم در این پرونده مطرح بود. گفته می‌شد که ۱۶ نماینده در این اختلاس نقش داشته‌اند. برخی نیز تعداد نمایندگان درگیر را تا ۳۰ نماینده اعلام می‌کردند.
نخستین بار غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور در آبان‌ماه سال ۹۰ به این موضوع اشاره کرد و گفت: “برخی نمایندگان مجلس هشتم درباره این پرونده احضار شدند که به‌عنوان متهم با سپردن وثیقه آزاد هستند.”
غلام‌حسین محسنی اژه‌ای، مردادماه سال ۱۳۹۱ اعلام کرد که قاضی رسیدگی به پرونده این اختلاس مالی برای چهار متهم حکم اعدام صادر کرده است اما تاکنون این احکام به اجرا گذاشته نشده‌اند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn