تماس ایران با گروه "جیش العدل" برای آزادی سربازان ربوده شده

آذوح: علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، گفت که "تماسهایی" با گروهک به گفته او "تروریستی" برای آزادی 5 مرزبان ایرانی انجام شده است.
خبرگزاری فارس روز یکشنبه 23 مارس 2014 به نقل از علی لاریجانی نوشت که موضوع ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی "جنبه امنیتی و سیاسی" دارد و برای آزادی آنها باید از "دیپلماسی" بیشتر استفاده کرد.
گروه مسلح "جیش العدل" طی عملیاتی در 18 بهمن گذشته در مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان پنج مرزبان ایرانی را ربود.
این گروه بلوچ اعلام کرد، آماده است در مقابل آزادی 300 زندانی سنی مذهب در ایران و زنان زندانی سوری که مدعی است در اسارت سپاه پاسداران هستند، این مرزبانان را آزاد کند.
لاریجانی گفت که هم اکنون تماس هایی با مسئولان پاکستانی در جریان است و حتی او با رئیس سنای پاکستان در این باره گفتگو کرده است.
دولت ایران در گذشته بارها تاکید کرده بود که با گروه جیش العدل مذاکره نخواهد کرد و فقط از مقامات پاکستانی خواسته بود تا زمینه آزادی 5 مرزبان ایرانی را فراهم کنند. اما تلاشهای دیپلماتیک دولت ایران تا کنون به نتیجه ای نرسیده و با وجود وعده آزادی این مرزبانان پیش از تعطیلات نوروز، هنوز هیچ اطلاعی در این مورد در دست نیست.
خبرگزاری فارس همچنین به نقل از استاندار سیستان و بلوچستان ایران نیز نوشت که از یکی دو روز بعد از عید و همچنین قبل از پایان سال ارتباطات در سطوح مختلف با مقامات پاکستانی وجود داشته و این رایزنی‌ها ادامه داشته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn