جنتی به خامنه‌ای لبیک گفت

آذوح: پس از آنکه در روز اول فروردین آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی‌اش در حرم رضوی خواستار آن شد که مسئولان فرهنگی، با حساسیت و هوشیاری مراقب رخنه‌های بسیار خطرناک فرهنگی باشند و به وظایف ایجابی و دفاعی خود در این زمینه عمل کنند، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ستودن بینش فرهنگی خامنه‌ای یک بار دیگر به دعوت او مبنی بر گسترش سانسور به همه شئون زندگی لبیک گفت.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته، شنبه ۲ فروردین (۲۲ مارس) در گفت و گو با «نسیم آن‌لاین» ابتدا بینش فرهنگی آیت‌الله خامنه‌ای را ستود و سپس از مدیران فرهنگی کشور خواست که در اصلاح فرهنگ عمومی کشور بکوشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این گفت‌و‌گو بر «دقت نظر» رهبری پیرامون آنچه که او تهدید‌ها و مخاطرات فرهنگی می‌نامدش تأکید کرد و گفت: «دقت نظر ایشان در این حوزه بالا بوده و مانند یک دیدبان، شرایط و تهدیدات فرهنگی را رصد و نسبت به تهاجم فرهنگ دشمن با حساسیت ویژه‌ای برخورد می‌کنند. هدایت‌های ایشان نیز همواره راهگشاه بوده و هست
او همچنین از مدیران فرهنگی کشور خواست «با تلاش و حساسیت ویژه‌ای برای ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و اصلاح فرهنگ عمومی و حفظ مواریث فرهنگی بکوشند
آیت‌الله خامنه‌ای سال ۱۳۹۳ را «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خوانده است. او در اسفند ماه نگرانی‌اش نسبت به احتمال گشایش‌ فضای فرهنگی را در دیدار با اعضای خبرگان رهبری ابراز کرده بود. وزیر ارشاد هم در همان‌ زمان به او «لبیک» گفت. افزون بر این، در اسفند ماه سال گذشته «شورای مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی» آیین‌نامه سانسور برای «سبک زندگی» و «فرهنگ عمومی» را تصویب و به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی ابلاغ کرد.
آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی حرم رضوی، فرهنگ را از اقتصاد هم مهم‌تر دانست و از تأثیر بی‌بدیل فرهنگ در نگاه مردم به مسائلی نظیر تولید داخلی، قانون‌گرایی و خانواده یاد کرد: «همه رفتارهای روزمره، عادات و نگاه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی مردم از فرهنگ آنها الهام می‌گیرد.»
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn