«عربستان ربایش مرزبانان ایرانی را مدیریت می‌کند»

آذوح: منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، شنبه ۹ فروردین گفت که عربستان سعودی ربایش مرزبانان ایرانی را مدیریت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، حقیقت پور انفجار سفارت ایران در لبنان، گروگان گیری دیپلما‌ت‌های ایرانی در یمن و ربایش مرزبانان ایرانی را نیز «سناریوهایی سلسسله‌وار» دانست که عربستان آن‌ها را مدیریت می‌کند.
پنج مرزبان ایرانی روز جمعه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۲، در منطقه مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان ناپدید شدند. گروه «جیش‌العدل» که مسئولیت این گروگانگیری را پذیرفته بود، شامگاه یکشنبه، سوم فروردین‌ماه، اعلام کرد که جمشید دانایی‌‌فر را اعدام کرده است. مقامات ایرانی این خبر را تأیید کرده‌اند.
نایب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به ماجرای انفجار سفارت ایران در لبنان افزود که ارتباطات و مکالمه‌های بی‌سیم ماجد الماجد با بندر بن السلطان،  مسئول اطلاعات وقت عربستان، نشان می‌دهند که ماجد هم از آن کشور فرمان گرفته بود.
حقیقت‌پور در این مصاحبه علت «کشتن شتابزده» ماجد را نیز افشای مکالمه‌ای عنوان کرد که در آن مسئول اطلاعات وقت عربستان به وی می گوید:  «ماشین‌ها آماده است! بیا آن‌ها را ببر
ماجد الماجد، اهل عربستان سعودی، رهبر گروه تروریستی «عبدالله عزام» بود که مسئولیت دو انفجار در ۲۸ آبان‌ماه  مقابل سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت. یکی از این انفجارها انتحاری و دیگری با خودرویی بمب‌گذاری شده بود.
در انفجارها ۲۵ نفر، از جمله ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، کشته و بیش از ۱۵۰ تن زخمی شدند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn