حمله رسانه‌های اصولگرا به مولوی عبد الحمید پس از موفقیت میانجی گری‌اش در آزادی مرزبانان

آذوح: یک روز پس از آنکه چهارتن از مرزبانان ایرانی که توسط گروه جیش العدل ربوده شده بودند، به ایران رسیدند، شماری از رسانه‌های اصولگرا، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان و عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان را که میانجی اصلی آزادی گروگان‌ها بود، مورد حملات و انتقادهای خود قرار دادند.
جیش العدل در ۶ فوریه سال جاری میلادی پنج مرزبان ایرانی مستقر پاسگاه کهیرتوک - دشتیاری را ربود.
این گروه پس از آن اعلام کرد که آماده است در مقابل آزادی ۳۰۰ زندانی سنی مذهب در ایران و سوریه، پنج مرزبان ایرانی را که به گروگان گرفته است، آزاد کند.
مدتی بعد جیش العدل اعلام کرد به عنوان تلافی اعدام علی نارویی یکی از زندانیان بلوچ در زندان‌های ایران، گروه‌بان یکم جمشید دانایی فر یکی از گروگان‌ها را اعدام کرده است.
اما سرانجام پس از میانجیگری شماری از روحانیون اهل سنت و در راس آن‌ها مولوی عبد الحمید، گروگان‌ها آزاد شده و یکشنبه ۶ آوریل وارد ایران شدند.
شماری از رسانه‌های اصولگرا پس از این رویداد، مولوی عبد الحمید را هدف آماج حملات خود قرار دادند.
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روز دوشنبه ۷ آوریل خود نوشت: «مولوی عبدالحمید چرا در‌‌ همان روزهای اول بعد از ربوده شدن مرزبانان برای نجات آن‌ها اقدام نکرد؟»
این روزنامه ادامه داد: «از شخص مولوی عبدالحمید این انتظار وجود دارد که با تلاش مستمر خود، استان سیستان و بلوچستان را از وجود اشرار و تروریست‌ها پاک کند تا این تهمت ناروا متوجه وی نباشد که در موارد بحرانی با استفاده از نفوذ خود بر اشرار، تلاش می‌کند توجه دولتمردان جمهوری اسلامی را برای گرفتن امتیازاتی به نفع خود جلب نماید. امام جمعه زاهدان، هنگامی حسن نیت کامل خود را می‌تواند به اثبات برساند که تمام توان خود را در جهت ریشه‌کن ساختن اشرار از استان سرفراز سیستان و بلوچستان بکار گیرد و کاری کند که این استان از لوث وجود آنان پاک شود
روزنامه اصولگرای وطن امروز هم به موجی که در اعلام سپاسگزاری از مولوی عبد الحمید در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده، اشاره کرده و نوشته است: «قطعا نیروهای امنیتی نسبت به این موضوع باید حساسیت لازم را داشته باشند تا در جریان آزادسازی سربازان ایرانی، خدای ناکرده برخی عوامل نزدیک به تروریست‌ها تقویت یا تطهیر نشوند. چگونه می‌شود کسی که سابقه حمایت از برخی اشرار را در کارنامه خود دارد اکنون به عنوان منجی جا زده شود
سایت اصولگرای رجا نیوز هم مولوی عبد الحمید را «شخصیتی تندرو» توصیف کرده و نوشته است: «در این میان اصرار استاندار سیستان و بلوچستان برای مطرح کردن نام مولوی عبدالحمید به عنوان یک چهره تندرو برای رایزنی با استقبال گروهک جیش العدل نیز حتی مواجه شد
این سایت تحلیل خود را این گونه ادامه داده است: «در این استقبال نکته مهمی که وجود دارد این است که گروهک جیش العدل آزادی مرزبان را از طریق مولوی عبدالحمید بازی دو سر برد برای خود می‌بیند. پس از انتقادات به این گروه از طرف اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در جنوب شرق این گروهک تروریستی میان نفرت بیشتر و آزادی مرزبانان گزینه دیگری پیش روی خود نداشت و با دخالت مولوی عبدالحمید بهترین فرصت برای بازی دو سر برد این گروه مهیا شد. به همین دلیل نیز در بیانیه رسمی خود به صورت پررنگ آزاد سازی مرزبانان را در به پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت منطقه بیان می‌کند
کیهان چاپ تهران در سرمقاله روز دوشنبه خود به قلم شریعتمداری نوشت: از این به بعد هر اتفاقی در بلوچستان بیفتد مسئولیت آن متوجه مولوی عبدالحمید است.
در همین راستا  بعضی از علمای اهل تشیع مثل آیت الله زنجانی از مولوی عیدالحمید تقدیر و تشکر کرده و تاکید کرده است که به حقوق اهل تسنن احترام گذاشته شده و از پتانسیل های آنها برای ترقی کشور استفاده شود.
احمد منتظری فرزند مرحوم آیت الله منتظری نیز از سوی بیت آیت الله منتظری از مولوی عبدالحمید تقدیر کرده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn