فرمانده مرزبانی «ناجا»: اصل گروگان‌گیری مرزبان‌ها مشکوک است

آذوح: حسین ذوالفقاری٬ فرمانده مرزبانی «ناجا» گفته اصل واقعه به گروگان گرفته شدن پنج مرزبان ایران «مشکوک» بوده و پلیس در حال پیگیری این موضوع است.
به گزارش واحد مرکزی خبر٬ آقای ذوالفقاری روز یک‌شنبه (۱۷ فروردین) در جمع خبرنگاران گفته شرایط به گروگان گرفته شدن پنج نیروی مزبانی «طبیعی» نبوده و پلیس امیدوار است به نتایجی در این زمینه برسد.
این فرمانده ارشد پلیس توضیح بیشتری در این‌باره نداده٬ اما گفته «برای جلوگیری از تکرار این گونه موارد، اقدامات اساسی دیگری باید انجام شود
ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود گزارش‌ها درباره معافیت چهار سرباز مرزبانی آزاده شده را تکذیب و اظهار کرده «این سربازان ادامه سربازی خواهند داد
فرمانده مرزبانی «ناجا» از وضعیت جمشید دانایی‌فر پنجمین مرزبان ربوده شده ایران اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته «جیش‌العدل» اعلام کرده نمی‌تواند پیکر وی را تحویل جمهوری اسلامی بدهد.
«جیش‌العدل» از مرگ دانایی‌فرد خبر داده است٬ اما مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند این مسئله را نه تائید می‌کنند و نه تکذیب.
برخی نهاد‌های امنیتی در ایران در این زمینه احتمال «زنده بودن» دانایی‌فر و «پناهنده شدن» وی را مطرح کرده‌اند که این موضوع تنها در حد یک فرضیه مطرح است.
اسماعیل کوثری٬ رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت‌ ملی هم گفته «معتقدم باید با چهار مرزبان آزاده شده به‌ علت تخلفات و کوتاهی در انجام وظیفه برخورد شود
صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه نیز با صدور پیامی آزادی این مرزبان‌ها را تبریک گفته و از نهاد‌های امنیتی و انتظامی خواسته نحوه و چگونگی ربایش آنها را مشخص کنند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn