مطهری: داماد مولوی عبدالحمید در راه بازگشت از مذاکره برای آزادی مرزبانان درگذشت

آذوح: علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید که مولوی احمد نارویی داماد مولوی عبد الحمید اسماعیل زهی نماینده اهل سنت زاهدان، هنگام بازگشت از مذاکره با نمایندگان گروه «جیش العدل» برای آزادی مرزبانان ایرانی، درگذشت.
مولوی احمد نارویی ۲۶ اسفندماه گذشته در تصادفی در جاده «چشمه زیارت» بخش مرکزی زاهدان، درگذشت.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی مطهری سه شنبه ۱۹ فروردین در سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نادیده گرفتن نقش روحانیون اهل سنت در آزادی مرزبانان ایران تاکید کرد: «نباید نقش علمای اهل سنت» در آزادی مرزبان‌ها را «نفی» کرد.
وی به نقش مولوی عبد‌الحمید٬ امام جمعه اهل سنت زاهدان در این مسئله اشاره کرد و گفت که داماد او در راه آزادی مرزبان‌ها جان خود را از دست داده است.
مطهری ادامه داد: «عده‌ای شایعه کردند این (تصادف مولوی احمد ناورویی) کار دولت ایران بوده که البته خود وی {مولوی عبد‌الحمید} در نماز جمعه این مسئله را تکذیب می‌کند و می‌گوید این یک حادثه طبیعی بوده است
این نماینده اصولگرای مجلس ایران در ادامه سخنان خود افزوده «ما نباید از طرفی شعار وحدت شیعه و سنی بدهیم و وقتی آن‌ها با نظام همکاری می‌کنند، علیه آن‌ها صحبت کنیم
جیش العدل ۲۷ بهمن گذشتهپنج مرزبان ایرانی مستقر پاسگاه کهیرتوک -دشتیاری را ربود.
این گروه پس از آن اعلام کرد که آماده است در مقابل آزادی ۳۰۰ زندانی سنی مذهب در ایران و سوریه، پنج مرزبان ایرانی را که به گروگان گرفته است، آزاد کند.
مدتی بعد جیش العدل اعلام کرد به عنوان تلافی اعدام علی نارویی یکی از زندانیان بلوچ در زندان‌های ایران، گروه‌بان یکم جمشید دانایی فر یکی از گروگان‌ها را اعدام کرده است.
اما سرانجام پس از میانجی‌گری شماری از روحانیون اهل سنت و در راس آن‌ها مولوی عبد الحمید، گروگان‌ها آزاد شده و یکشنبه ۱۷ آوریل وارد ایران شدند.
پس از آن شماری از رسانه‌های اصولگرا به شدت به مولوی عبدالحمدی تاختند و برخی از آن‌ها نیز او را به همدستی با جیش العدل متهم کردند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn