یک خبرگزاری وابسته به سپاه خواستار شد: دولت علت اصلی فرود هواپیما در مهرآباد را اعلام کند

آذوح: یک خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران علت فرود «مخفیانه» یک فروند هواپیما با پرچم «آمریکا» در فرودگاه مهر‌آباد تهران را «مبهم» و «سئوال» برانگیز دانسته است.
روزنامه «نیویورک تایمز» پنجشنبه گذشته از حضور یک هواپیما با پرچم آمریکا مقابل پاویون دولت در فرودگاه مهر آباد تهران خبر داده بود و نوشته بود این هواپیما متعلق به بانک مرکزی «یوتا» است.
این روزنامه حضور این هواپیما با پرچم آمریکا در ایران را نشانه تائید یک سفر تجاری قانونی به تهران از سوی کاخ سفید دانسته است.
مرضیه افخم٬ سخنگوی وزارت امور خارجه نیز گفته این هواپیما حامل یک هیات از غنا است که برای پیگیری برخی توافقات میان دو کشور به تهران سفر کرده بودند.
خبرگزاری «نسیم» هم در گزارشی اعلام کرده این هواپیما که دارای ۲۲ صندلی است از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون به سوییس، آمریکا، انگلیس، اتریش، فنلاند، آلمان، اسپانیا، بلژیک سفر کرده است.
آن‌طور که این خبرگزاری نوشته یکی از این پروازهای این هواپیما به مقصد آلمان با پرچم اتریش بوده و یک‌بار هم با پرچم امریکا در فرودگاه زوریخ سوییس٬ فرود آمده است.
«نسیم» گزارش کرده ساعاتی قبل از رسانه‌ای شدن خبر حضور هواپیمای «یوتا» در فرودگاه مهرآباد، آمریکا از آزاد شدن ۴۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران خبر داده بود.
این خبرگزاری نوشته مقام‌های آمریکایی اعلام نکرده بودند این مبلغ آزاد شده از چه طریقی و به چه نحوی قرار است به دست مسئولان ایرانی برسد.
«نسیم» در بخش پایانی گزارش خود نوشته سکوت مقام‌های ایرانی و غنا درباره علت اصلی حضور این هواپیما در تهران بر «ابهامات موجود» تا حد زیادی افزوده است.
این خبرگزاری ادامه داده «ابهام‌ها و سوال‌ها در این‌باره به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش بوده و تقریبا همه آن‌ها نشآت گرفته از رفتار پر شبهه برخی مسئولان دولت یازدهم» است.
«نسیم» این ابهام‌ها و پرسش‌ها را با گفتگوی «پنهانی» برخی نزدیکان دولت یازدهم در نیویورک با مقام‌های آمریکایی و نیز مذاکرات هسته‌ای بی‌ارتباط ندانسته است.
این خبرگزاری وابسته به سپاه از مقام‌های دولت حسن روحنی خواسته درباره علت اصلی این ماجرا توضیح دهند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn