دادگاه فاطمه هاشمی ۱۸ دی برگزار می‌شود

آذوح: وکیل فاطمه هاشمی از برگزاری دادگاه فاطمه هاشمی در تاریخ ۱۸ دی خبر داد
محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: دادگاه فاطمه هاشمی روز چهارشنبه ۱۸ دی در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد.
وی افزود: صحبت‌های فاطمه هاشمی فقط یک نقد بوده و وی اخباری را منتشر نکرده که به نشر اکاذیب متهم شده، ‌ بنابراین انتظار داریم که دادیار با نظر بازپرسی مخالفت کند.
علیزاده طباطبایی با اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای حضور شخص فاطمه هاشمی در دادگاه گرفته نشده، گفت: با توجه به اینکه این پرونده شاکی خصوصی ندارد، موکل من قطعاً تبرئه خواهد شد.
چندی پیش برخی رسانه‌‌ها خبر از احضار فاطمه هاشمی به دادگاه را منتشر کردند اما دلیل این موضوع چندان روشن نبود تا اینکه خبر رسید که وی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. به نوشته فارس این احضار به دلیل اظهارنظرهای فاطمه هاشمی "نسبت به وزرا در روز رأی‌ اعتماد به آن‌ها در مجلس" بوده است.
همچنین، خبر گزاری مهر از قول این وکیل دادگستری نوشت: اتهام موکلم انتساب مطالب خلاف واقع به رئیس قوه قضائیه و مقننه است که دادسرا بدون شاکی خصوصی برای موکلم کیفرخواست صادر و پرونده را به دادگاه انقلاب ارسال کرده است.
بر اساس گزارش مهر، وی افزود: رسیدگی به جرم عمومی در صلاحیت دادگاه عمومی بوده و نباید آن را به دادگاه انقلاب ارسال می‌کردند.
فاطمه هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد ماه امسال به دلیل اظهاراتش درباره اتفاقات مجلس شورای اسلامی در یکی از رسانه‌ها به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد که پس از تحقیقات دادستانی برای او کیفرخواست صادر کرد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn