ناصر مکارم شیرازی: عمل جلوگیری از بارداری باید جرم شناخته شود!!!

آذوح: ناصر مکارم شیرازی٬ از مراجع تقلید می‌گوید باید عمل‌های جلوگیری از بارداری در ایران به عنوان «جرم» شناخته شده و «قابل تعقیب» شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا آقای مکارم این اظهارات را روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با حسن هاشمی٬ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرده است.
وی افزود مسئله افزایش جمعیت تنها کار وزارت بهداشت نیست و از اینکه «هنوز در گوشه و کنار {از بارداری} جلوگیری می‌شود» انتقاد کرده است.
این مرجع تقلید افزایش جمعیت در شرایط فعلی را «مسئله مهمی» اعلام کرده و سیاست کاهش جمعیت را «مطابق میل خیلی‌ها بود که می‌خواستند راحت‌تر زندگی کنند»٬ معرفی کرده است.
وی با این حال اظهار کرده «بار‌ها به من نوشتند که چرا سخن از افزایش جمعیت می‌زنید و باید ابتدا کار و وضعیت اقتصادی را درست کنید و سپس جمعیت را افزایش دهید
مکارم افزوده پاسخ وی به این نوشته‌ها این است که «این سخنان را می‌گوییم و به مسئولان هم درباره کار و مسائل اقتصادی کمک می‌کنیم
در روزهای گذشته جعفر سبحانی٬ یکی دیگر از مراجع تقلید قم نیز خواستار حرام اعلام شدن عمل سزارین و جمع‌آوری ابزار‌های جلوگیری از بارداری در ایران شده بود.
سیاست‌های جمعیتی در ایران از سال گذشته در پی یک سخنرانی علی خامنه‌ای در جمع گروهی از مردم شهر بجنورد به طور کلی تغییر یافته است.
علی خامنه‌ای ۱۹ مهر سال گذشته در سخنانی موضع‌گیری سالهای قبل خود در قبال کنترل جمعیت در ایران را اشتباه خواند و از خداوند خواسته بود وی را به خاطر اتخاذ این سیاست ببخشد.
رهبر جمهوری اسلامی گفته «اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در ‌‌‌‌نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند
در پی مخالفت وی با ادامه اجرای این سیاست٬ وزارت بهداشت بودجه‌ مرتبط با کنترل جمعیت را قطع کرده و قرار است درس تنظیم خانواده از واحدهای درسی دانشگاه‌های ایران نیز حذف شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn