یونسی: اگر به من باشد "شیروخورشید" را به پرچم ایران بر می گرداندم

آذوح: علی یونسی، دستیار رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتها، گفت که اگر به او باشد آرم "شیروخورشید" را به پرچم ایران باز می گرداند.
یونسی این سخنان را شامگاه شنبه 3 ماه مه در شهر شیراز و در یک کنفرانس خبری عنوان کرد و گفت: " پرچم سه‌رنگ ایران سابقه بسیار قدیمی دارد. این یک نماد ملی است."
چند روز پیش از این آیت الله جوادی آملی، یکی از رهبران مذهبی ایران، با اشاره به پرچم سه رنگ گفت: "پرچم سه رنگ عرضه ندارد که خودش را حفظ کند، ولی پرچم یا زهرا، و یاعلی توانسته پرچم سه رنگ را حفظ کند."
یونسی بدون آنکه نامی از این رهبر مذهبی ببرد گفت: "عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است، اما اینگونه نیست."
" شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است !!!!و تنها تاجش مربوط به شاه بود. اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم."
این سخنان یونسی در حالی عنوان می شود که آرم کنونی جمهوری اسلامی ساخته و پرداخته بینان گذار آیت الله خمینی، رهبر انقلاب ایران است.
آیت الله خمینی طی سخنرانی در ابتدای انقلاب، نشان شیروخورشید را "منحوس" خواند و از مقامات وقت دولتی خواست تا آنرا از روی پرچم و اوراق دولتی حذف کنند.
العربیه
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn