در سال گذشته هر ساعت ۱۸ طلاق در ایران ثبت شده است

آذوح: علی‌اکبر محزون، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ایران، اعلام کرد که در سال ۱۳۹۲ آمار طلاق ۴/۳ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، علی‌اکبر محزون، گفت در سال گذشته «در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج، ۱/ ۲۰ طلاق وجود دارد که این آمار نگران‌کننده است
وی با بیان این‌که در سال گذشته در هر ساعت به‌طور متوسط ۱۸ طلاق به ثبت رسیده، گفت: «در حالی‌که در سال ۹۱ این رقم ۱۶ واقعه طلاق در هر ساعت بود
به‌گفته وی ۳/۴۹ درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ داده، ادامه داد: ۲/۱۴ درصد از مواد طلاق نیز مربوط به ۱۰ سال اول زندگی مشترک بوده است.
محزون همچنین گفت: «معادل هر یک هزار نفر جمعیت دو طلاق داشته‌ایم و بیشترین نرخ طلاق‌ها در خراسان رضوی، ایلام و کردستان با ۶/۲ در هزار نفر جمعیت رخ داده است
بنا به این آمار، سیستان و بلوچستان با ۶/۰ در هزار نفر جمعیت، ایلام با ۱/۱ در هزار جمعیت و یزد با ۱/۱ در هزار جمعیت دارای کمترین واقعه طلاق بوده‌اند.
همچنین بیشترین آمار ازدواج در استان‌های اردبیل، کردستان، خراسان و خراسان شمالی، و کمترین ازدواج در استان‌های تهران، البرز و کرمان صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال ۴۹ سالگی را «سن تجرد قطعی» در ایران دانست و گفت: «تأخیر سن ازدواج و تجرد قطعی به‌ویژه برای زنان هشداردهنده است.»
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn