فرود اضطراری هواپیما در زاهدان دست‌کم ۹ مصدوم برجا گذاشت

آذوح: در آخرین سانحه‌ی هوایی در ایران، هواپیمایی در زاهدان مجبور به فرود اضطراری شد. معاون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی می‌گوید قطعات هواپیما پنج‌برابر قیمت واقعی وارد ایران می‌شوند و هزینه‌ی تعمیر در ایران بسیار بالاست.
صبح شنبه (۲۰ اردیبهشت) یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی "آسمان" در مسیر زاهدان به مشهد ناچار به فرود اضطراری شد.
مقامات مسئول فرودگاه زاهدان علت این حادثه را اخلال در بازشدن چرخ هواپیما دانسته‌اند. بنا به گزارش رسانه‌های ایران این هواپیما با دشواری توانست در فرودگاه زاهدان فرود اضطراری داشته باشد.
این آخرین سانحه‌ی هوایی دست‌کم ۹ مجروح برجا گذاشت. بنا به گزارش خبرگزاری فارس ۲ نفر از افرادی که مجروح شده‌اند، زنان باردار بوده‌اند.
حسین درخشان، سخنگوی سازمان هلال احمر در گفت‌وگو با "فارس" گفت که مصدومین به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
رضا اربابی، مدیرکل دفتر "مدیریت بحران" در استانداری سیستان و بلوچستان نیز تایید کرد که این سانحه تلفات جانی نداشته است.
واردات قطعات هواپیما با ۵ برابر قیمت واقعی
آخرین سانحه‌ی هوایی هواپیماهای ایران در حالی رخ داد که محمدرضا خوش‌نویسان، معاون شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که قطعات لازم برای هواپیماها با پنج برابر قیمت واقعی وارد کشور می‌شود.
خوش‌نویسان گفت که "بزرگ‌ترین چالش" شرکت‌های هواپیمایی ایران، واردات قطعات لازم برای تعمیر هواپیماها است.
سال‌هاست که ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا فرسوده شده و بسیاری از هواپیماها عملا خارج از رده محسوب می‌شوند. دور زدن تحریم‌ قطعات هواپیما با دشواری همراه است و هزینه‌ی مالی فراوانی دارد. به دلیل همین فرسودگی تعداد سوانح هوایی و خسارات ناشی از آن در ایران بالاست.
خوش‌نویسان در گفت‌وگو با خبرگزاری "ایسنا" تاکید می‌کند که یک دلیل مصرف سوخت زیاد هواپیماهای ایران، فرسودگی هواپیماست. او گفت:« مصرف سوخت در هواپیماهای تازه به مراتب کمتر است
این مقام مسئول می‌گوید تعمیر موتور هواپیما در ایران چند برابر نرخ رایج جهانی تمام می‌شود.
هیئت مذاکره‌کننده‌ی اتمی ایران در بخشی از خواسته‌های خود در توافق هسته‌ای ژنو خواهان لغو تحریم قطعات هواپیما شد. با این‌که آمریکا با لغو برخی تحریم‌های هواپیمایی علیه ایران موافقت کرد، هنوز قطعات تازه‌ی هواپیما در اختیار ناوگان هوایی ایران قرار نگرفته است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn