افشای دلالی و استفاده از جادوگر توسط مجید جلالی!

آذوح: مجید جلالی امروز به عنوان سرمربی جدید باشگاه سایپا معرفی شد و قرار است در فصل جدید رقابت‌های لیگ بر‌تر، هدایت خودروسازان را بر عهده بگیرد. او در حالی به این سمت برگزیده شد که در اواخر هفته گذشته، از سوی دو تن از شاگردان قدیمی خود، به استفاده از جادوگر در جریان قهرمانی سال ۸۳ باشگاه پاس متهم شد.
به گزارش «تابناک»، حضور جادوگر در فوتبال ما و استفاده از نیروهای ماورایی در کسب موفقیت تیم‌های فوتبالی، موضوع تازه‌ای نیست. سال‌هاست ‌شایعاتی در این باره هست و البته تا کنون هیچ گاه در اخبار شنیده نشده که حضور این افراد در فوتبال ما تأیید شده باشد یا خیر یا اینکه کمیته‌هایی چون منشور اخلاقی یا نهادهایی از این دست ـ که در سال‌های مختلف برای مبارزه با فساد در فوتبال ما تشکیل شده‌اند ـ برخوردی با این افراد کرده باشند.
بنا بر این گزارش، سال ۸۸ و در جریان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بود که مردی با ظاهری آراسته در جریان تمرین تیم ملی به اعضای کادر فنی پیشنهاد داد که می‌تواند با نیروهای غیبی تیم ملی را برابر کره‌شمالی پیروز کند. پیشتر هم یکی از همین افراد به مسئولان باشگاه برق شیراز پیشنهاد داده بود که می‌تواند آن‌ها در لیگ بر‌تر نگه دارد. ماجرای قرآن حوله‌پیچی که دروازه‌بان استقلال درون دروازه‌اش می‌گذاشت و مهارت خاصش در گرفتن پنالتی‌ها، همه و همه بخشی از شایعاتی است که اواخر دهه هشتاد در خصوص حضور جادوگر در فضای فوتبال ما موج می‌زد.
‌اما هم‌اکنون چند سال پس از آن ماجرا و در حالی که هنوز شایعاتی از این دست در کنار برخی از تیم‌های لیگ برتری وجود دارد، دو ستاره قدیمی فوتبال ایران ـ که در سال‌های پس از فوتبالشان به مصاحبه‌های پرسروصدا و ایجاد جنجال مشهورند ـ‌ علیه مجید جلالی مصاحبه کرده‌اند که «آقا معلم» با استفاده از جادوگر تیم پاس تهران را در سال ۱۳۸۸ قهرمان لیگ ایران کرده است.
گفت‌وگو خداداد عزیزی ‌با سایت بانک ورزش به این شرح است؛
به نظر شما امسال که سال فرهنگ است در این زمینه فوتبال ما چه تحولی به خود خواهد دید؟
فوتبال ما چیزی به نام فرهنگ ندارد. فقط یک عده افراد هستند که بَلَدند آنچنانی مصاحبه کنند و بگویند فرهنگ حلقه مفقوده فوتبال است؛ کدام حلقه مفقوده؟ اصلاً فرهنگ نداریم که حلقه مفقوده داشته باشد. وقتی در این فوتبال آقای استاد، آقای اخلاق، آقای معلم، تئوریسین بزرگ فوتبال و ... با جادوگر کار می‌کنند، دیگر بحث فرهنگ و امثال این مسائل هیچ جایی در فوتبال ما ندارد.
می‌شود شفاف‌تر صحبت کنید منظورتان چه کسی است؟
همین آقامعلم زمانی که مربی من بود، قراردادش تمام شده بود و برای قرارداد سال جدید با من صحبت کرد که با باشگاه مشکل دارم. به او گفتم چه مشکلی. گفت: یک نفر هست که می‌خواهد هر طوری شده امسال روی نیمکت بنشیند. با تعجب از او پرسیدم خوب این بنده خدا چه کاری بلد است. گفت این نیروی خاصی دارد و می‌تواند اهریمن را از ما دور کند و لشکر خوبی را به سمت ما بیاورد و از این حرف‌ها که دقیقاً یادم نیست.
منظورتان از آقامعلم‌‌ همان مجید جلالی است دیگر؟
همه می‌گویند آقامعلم من هم به همین اسم صدایش می‌کنم. همین آقا از پاداش بازیکنان می‌گرفت به اسم کار خیر می‌داد به آقای جادوگر. حتی یک بار از خود من هم بابت کمک به همین کارهای خیر بخشی از پاداشم را گرفت. حالا شما به من بگو این چه فرهنگی است که معلم و تئوریسینش دنبال جادوگری و دلالی هستند!
پس از این گفت‌وگو بود که همین وب‌سایت به سراغ مهدی هاشمی‌نسب رفت‌ تا در ادامه حرف‌های عزیزی حرف‌های هاشمی‌نسب را هم منعکس کند. مدافع سابق استقلال در بخشی از گفت‌وگوی خود با این وب سایت گفت: خداداد در مصاحبه با بانک ورزش، بحث جادوگر در سالی که با پاس قهرمان شدید صحبت کرد... شاید اگر خداداد صحبت نمی‌کرد من هم تا آخر عمرم صحبت نمی‌کردم، اما این را می‌دانم شاید خداداد تند صحبت کند اما همیشه واقعیت‌ها را گفته و حالا هم‌ چون مصاحبه کرده من هم حرف‌های او را تأیید می‌کنم.
یعنی جلالی برای قهرمانی پاس در سال ۸۲ به رمال و جادو متوسل شده بود؟
من اسم از کسی نمی‌برم؛ اما این حرف و حدیث‌ها اطراف تیم بود و همه بازیکنان در جریان این مسائل بودند. من در این مصاحبه نامی از شخص جلالی نمی‌برم، چون سرمربی من بود اما در آن سال در پاس همه بازی‌های بزرگ را بازی می‌کردم، ولی بازی‌های راحت‌تر مثل شموشک و فجر را روی نیمکت قفل می‌شدم وقتی هم پرسیدم اگر من بد کار می‌کنم چرا بازی‌های مهم بازی می‌کنم.
دلیلش را از کی پرسیدی؟
یکی از دوستان‌‌ همان فرد...! وقتی پرسیدم گفت، دستور از پرنده‌های آسمانی می‌آید؛ بیشتر که پیگیر شدم گفتند اگر بازی‌های معمولی را بازی کنی پرنده‌ها خشمگین می‌شوند.
این دوست طرف این حرف‌ها را می‌زد یا سرمربی تیم؟
یکی از دوستان طرف بودند که ارتباط خوبی با کادر فنی داشت. این فرد‌‌ همان کسی است که بعداً در سایپا هم فعالیت می‌کرد و گفته می‌شد به خاطر اوست که هشت هفته سایپا فصل بعدش در صدر مانده. آن زمان هم می‌گفتند به خاطر پرنده‌های آسمانی بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn