علی لاریجانی برای هفتمین سال متوالی رئیس مجلس شد

آذوح: علی لاریجانی برای هفتمین سال پیاپی به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
به‌ گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)، در نشست علنی یکشنبه چهارم خرداد مجلس ایران، علی لاریجانی با ۱۸۷رأی از مجموع ۲۶۴ بار دیگر به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
سایر نامزدهای ریاست‌ مجلس یعنی احمد بخشایش اردستانی ۳۲رأی و بهرام بیرانوند نیز ۲۶رأی به دست آورد.
نمایندگان مجلس همچنین در انتخابات هیات رئیسه مجلس، محمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر را برای یک سال دیگر به عنوان نواب رئیس انتخاب کردند.
ابوترابی‌فرد با ۲۰۳رأی و باهنر با ۱۴۴رأی ازمجموع ۲۷۰ رای به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.
در مجلس هشتم لاریجانی توانسته بود رقیبش غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس هفتم، را در انتخابات داخلی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با ۱۶۱ در مقابل ۵۰ رأی شکست دهد.
وی هم هم اکنون رئیس فراکسیون رهروان ولایت است. این فراکسیون قویترین فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم است. این فراکسیون با عضویت ۱۷۰ نمایندهٔ مجلس در آن توانست تمام ۱۲ کرسی هیئت رئیسه مجلس را تصاحب کند و ریاست مجلس نهم را نیز به علی لاریجانی واگذار نمود.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران بیشترین رایزنی برای کسب رأی اعتماد را با این فراکسیون داشت.
خبر تکمیلی:
همچنین از مجموع ۲۷۶ رای اخذ شده ضرغام صادقی با ۱۹۰ رای ، محمدحسین فرهنگی با ۱۸۸ رای ، مهرداد بذرپاش با ۱۶۷ رای ، محمد دهقان با ۱۴۹ رای، علیرضا منادی سفیدان با ۱۲۹ رأی و حسین سبحانی نیا با ۱۲۰ رأی به عنوان دبیران هیات رئیسه انتخاب شدند.
با پایان این رای‌گیری آن‌گونه که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود که وزن نمایندگان تندروی مخالف دولت در هیات رئیسه مجلس کاهش پیدا کند، چنین نشد و حتی مهرداد بذرپاش یکی از نمایندگان که منتقد جدی دولت جسن روحانی است به ترکیب هیات رئیس راه یافت.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn