وزیر کشور: ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها همچنان ممنوع است

آذوح: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در مورد ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت که بر اساس قوانین گذشته عمل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه ۲۵ خرداد اعلام کرد که دستور جدیدی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها صادر نشده است.
وزیر کشور در حالی گفته که دستور جدیدی برای ورود زنان به ورزشگاه وجود ندارد و زنان مانند گذشته نمی‌توانند وارد ورزشگاه‌ها شوند که شهیندخت مولاوردی، معاون ریاست‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، ۱۱ خردادماه سال جاری خبر داده بود مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها امضا شده است.
اما گمان می‌رود به دلیل فشار مراجع تقلید و گروه‌های سیاسی محافظه‌کار، دولت تمایلی برای پایان دادن به چند دهه محرومیت زنان از تماشای مسابقات در ایران ندارد.
در روزهای اخیر شماری از مراجع تقلید با ورود زنان به ورزشگاه‌ها مخالفت کرده‌اند.
هفته گذشته نیز تعدادی از روحانیان در نامه‌ای به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و مراجع تقلید خواهان جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه‌ها شدند.
تندترین واکنش در برابر احتمال ورود زنان به ورزشگاه، از سوی گروهی ناشناس بود که هفته گذشته با توزیع اطلاعیه‌ای در تهران، «امت حزب‌الله» را به «مقابله خونین» با حضور زنان در ورزشگاه آزادی تهران فرا خواند.
این اطلاعیه زنانی را که خواهان حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقات هستند، «زنان هرزه» نامیده و تهدید کرده که «امت حزب‌الله» روز ۲۹ خرداد پیش از آشکار شدن «فحشای زنان هرزه»، در ۲۹ خرداد به‌پا می‌خیزد.
گمان می‌رود به دلیل افزایش این تهدیدات، وزیر کشور گفته رسانه‌ها اعلام کنند که دستور جدیدی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها وجود ندارد تا در بازی پیش‌ روی والیبال مشکلی در استادیوم ورزشی پیش نیاید.
یک هفته پیش ۴۸۱ فعال مدنی درباره موضوع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها، به وزیر کشور، وزیر ورزش و فرمانده نیروی انتظامی نامه نوشتند و از آن‌ها خواستند تا «هرچه سریع‌تر شرایط حضور زنان در ورزشگاه را مهیا کنند و آن را به اطلاع عموم برسانند».
مسابقات لیگ جهانی والیبال از ۲۹ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn