«سونامی بیماری‌های کلیوی در راه است»

آذوح: دبیر هیئت مدیره انجمن خیریه بیماران کلیوی می‌گوید، دستکم حدود ۷۰ هزاربیمار دیالیزی و پیوند کلیه تحت پوشش این انجمن بوده و از تسهیلات مختلف فراهم شده  انجمن استفاده می کنند.
داریوش آرمان در گفتگو با خبرگزاری فارس هشدار داده که در صورت بی‌توجهی مردم به ویژه افراد بالای ۵۰ سال نسبت به سلامتی کلیه‌هایشان، ایران در سال های آینده با سونامی بیماران کلیونی مواجه می‌شود.
به تاکید او، با حدود ۱۰ میلیون ایرانی مبتلا به دیابت و میلیون‌ها هموطن مبتلا به فشارخون نباید دور از تصور دانست که در آینده نه چندان دور، حجم بیماران جدید مبتلا به نارسایی حاد کلیوی و دیالیزی به طرز قابل توجهی بالا نرود.
داریوش آرمان اضافه کرده که برخی دستگاه‌های دیالیز در مراکز درمانی ایران قدمتی حدود۲۰ تا ۲۵ سال دارند در حالیکه با کیفیت‌ترین این دستگاه‌ها عمرشان ۵ تا ۷ سال است.
او کمبود دستگاه‌های دیالیز را از مهم‌ترین مشکلات انبوه بیماران دیالیزی دانسته و گفته که دستگاه‌های دیالیز برخی مراکز درمانی به دلیل حجم بالای بیماران دیالیزی، چند شیفت ۵ ساعته کار می‌کنند و گروهی از بیماران هم به خاطر همین مشکلات به جای سه نوبت دیالیز در هفته، دو نوبت دیالیز می‌شوند.
داریوش آرمان یادآوری کرده که بیمارستان‌های کشور نیازمند واردات دستکم هزار دستگاه دیالیز در کوتاه‌ترین مدت هستند.
ژنو۲؛ گفتگو بر سر دولت انتقالی بی‌نتیجه ماند
نشست هیئت دولتی و اپوزیسیون سوریه در روز دوشنبه ۲۷ ژانویه در ژنو پس از یک ساعت چانه‌زنی بر سر دولت انتقالی و نقش اسد در آن بدون نتیجه به پایان رسید.
اخضر ابراهیمی
نمایندگان اپوزیسیون سوریه در این نشست بار دیگر بر لزوم کناره‌گیری اسد تاکید کردند. اخضر ابراهیمی در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از این جلسه از پیشرفت گفتگوها ابراز ناامیدی کرد.
با وجود اعلام توافق طرفین در شکسته شدن محاصره حمص در روز یکشنبه، جلسه روز دوشنبه به اختلاف نظر در مورد جزییات این توافق سپری شد.
اپوزیسیون سوریه تاکید داشت که شکستن محاصره باید شامل همه غیرنظامیان شود. نمایندگان دولتی نیز گفتند که عامل محاصره و عدم خروج غیرنظامیان، خود شورشیان هستند.
قرار بود این نشست در مورد کمک‌‌های انساندوستانه برای غیرنظامیان حمص نیز تصمیم بگیرد. مردم این شهر بیش از یک سال است که در مضیقه غذا، دارو و ملزومات بهداشتی قرار دارند و گرسنگی می‌کشند.
نمایندگان دولتی در جلسه یک‌ساعته روز دوشنبه اعلام کردند که آماده ارسال کمک‌های انسانی و گشودن راهی برای عبور کاروان‌های امدادی به حمص هستند اما حضور تک‌تیراندازها در حمص و اطراف آن، اجرای این تصمیم را مشکل می‌سازد.
اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب با وجود ابراز نومیدی از گفتگوهای طرفین در روز دوشنبه، یادآوری کرده که اراده‌ای نزد طرفین برای نتیجه‌گیری از نشست ژنو را مشاهده می‌کند.
این نشست تا روز جمعه ۳۱ ژانویه ادامه خواهد داشت. هدف اصلی ژنو دو یافتن راهکاری سیاسی برای غلبه بر بحران سه ساله سوریه است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn