“بیشترین رشد سرطان در جهان مربوط به ایران است”

آذوح: محمداسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان در ایران از مرگ ۴۱ هزار ایرانی در سال گذشته به دلیل این بیماری خبر داد و گفت بیشترین رشد سرطان در جهان مربوط به ایران است.
نقش آلودگی هوا در بروز سرطان‌ها اثبات شده است.
به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمداسماعیل اکبری امروز، چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه در نشست خبری هفته پیشگیری از سرطان، همچنین گفت: “سالانه ۸۵ هزار مورد جدید سرطان در کشور بروز می‌کند.”
به‌گفته وی میزان بروز سرطان در زنان ۴۴ درصد و در مردان ۵۵ درصد است.
    ۱۸درصد سرطان‌ها در ایران مربوط به سرطان‌های کودکان است و حدود ۵۰ درصد سرطان‌های کودکان به مرگ می‌انجامد
بنا بر آمار رئیس مرکز تحقیقات سرطان، ۱۸ درصد سرطان‌ها در ایران مربوط به سرطان‌های کودکان است و حدود ۵۰ درصد سرطان‌های کودکان به مرگ می‌انجامد. این در حالی است که این آمار در دنیا حدود ۳۰ درصد است.
وی بیشترین ابتلای زنان به سرطان را در استان یزد و بیشترین ابتلای مردان به سرطان را در استان مرکزی عنوان کرد و گفت سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان و پروستات شایع‌ترین سرطان در مردان است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان افزود: “می‌توان گفت که بیشترین رشد سرطان در جهان مربوط به ایران است.”
محمداسماعیل اکبری نقش آلودگی هوا در بروز سرطان‌ها را اثبات شده خواند و گفت: “سازمان جهانی بهداشت ۱۵ سال روی این مبحث کار کرد و در نهایت در اکتبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که آلودگی هوا سرطان‌زاست.”
وی وعده داد که به‌زودی مرکز تحقیقات سرطان به مردم نشان خواهد داد که چه اتفاقی در این زمینه در ایران افتاده و چه میزان خطرناک است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان سوخت غیراستاندارد خودروها و نیروگاه‌ها را عامل اصلی آلودگی هوا خواند و گفت به همین دلیل است که آلودگی هوا به یک‌باره در ایران فراگیر شد.
اکبری همچنین تأثیر پارازیت‌ها و امواج ماهواره‌ای بر بروز سرطان را اثبات نشده دانست اما گفت زندگی در اطراف دکل‌های برق فشار قوی می‌تواند از نظر ایجاد سرطان‌ها مشکل‌ساز باشد.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn