مشاور فرمانده سپاه: مشکل ایران کمبود مسجد و روحانی است

آذوح: مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفته در کشور دو مشکل عمده وجود دارد: یکی کمبود مسجد و دیگری کمبود روحانی. به گفته او ۶۰ هزار مسجد شیعیان و ۱۰ هزار مسجد اهل سنت در ایران وجود دارد.
در مراسم افتتاحیه مسجدی در شهر قم، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در سخنانی گفته است: «در کشور جمهوری اسلامی ایران، دو مشکل عمده وجود دارد، یکی کمبود مسجد و دیگری کمبود روحانی است».
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار ضیاءالدین حزنی اظهار داشته که "قبل از انقلاب ایران با کمک مساجد بود که شاه شکست خورد و در زمان جنگ با عراق هم این مساجد بودند که باعث شکست صدام و حامیانش شدند".
این سردار سپاه افزوده که پس از انقلاب اسلامی، در ایران به حد کافی مسجد ساخته نشد و در حال حاضر تنها ۶۰ هزار مسجد شیعیان و ۱۰ هزار مسجد اهل سنت در ایران وجود دارد.
به گفته او از میان این ۶۰ هزار مسجد شیعی تنها سه هزار مسجد "مورد تایید نظام" هستند چرا که در آنها نماز جماعت صبح و دیگر نمازهای جماعت با حضور ۹۰ درصد اهالی منطقه برگزار می‌شود.
مشاور فرمانده سپاه همچنین گفته ۴۰ درصد از مساجد ایران روحانی ندارند و بعضی از مساجد هم فقط در ماه‌های محرم، صفر و رمضان دائر هستند.
سردار حزنی با تاکید بر اینکه تا کنون ۶۴ پروژه مسجدسازی در قم انجام شده، گفت: "استان قم در بحث مساجد خیلی غریب است".
این فرمانده سپاه پیشتر نیز در زمینه تبلیغ برای ساخت مساجد فعالیت کرده بود. بهار سال گذشته بود که سردار حزنی اعلام کرد ۷۷۰۰ مسجد در ایران در حال ساخت است و سپاه برای احداث هر مسجد بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان هزینه می‌کند.
به عقیده او "تمام مشکلات نظام اسلامی توسط مساجد از بین می‌رود".
مسئولان سازمان اوقاف معتقدند که با توجه به جمعیت ۷۷ میلیون نفری ایران، این کشور نیازمند حداقل ۱۰۰ هزار مسجد است. برای تأمین این نیاز باید حدود ۲۸ هزار مسجد جدید ساخته شود.
دو ماه پیش نیز اعلام شد که قرار است قانونی در شورای شهر تهران مطرح شود که بر اساس آن برج‌های بالای ۳۰ طبقه دارای مسجد باشند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn