Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

آذری ها کلید زد : جنگ مذهبی و آغاز پروژه جدیدی برای سرکوب حرکت ملی آزربایجان- تایماز اورمولو

سایت آذری ها که پروژه مشترک جریان پان ایرانیستی دیرپای سنتی ایران و حاکمیت دولتی ایران است بر اساس شواهد موجود و تحت تاثیر تحولات منطقه و ظهور دولت اسلامی در سوریه و عراق استراتژی جدیدی برای سرکوب و بدنام کردن حرکت ملی آزربایجان را کلید زده است . پان ایرانیسم که ملغمه ای از وقاحت و تحریف حقایق تاریخی است این بار گویا می خواهد زمینه را برای یک جنگ داخلی فراهم کند.
تایماز اورمولو10همان چیزی که پژاک به نیابت از پ ک ک همین چند روز قبل تهدید وار به زبان آورده بود. به نظر می رسد مثلث رژیم ایران – پان ایرانیسم و زیاده خواهی کوردی دور جدیدی از همکاری را آغار کرده باشند.
سایت آذری ها توسط علی عجمی یا افشین جعفرزاده ، سالار سیف الدینی و تنی چند که قبلا در مقاله ” آذری ها اسم شب برای تخریب حرکت ملی آزربایجان ” از طرف اینجانب افشا شدند نقش روزنامه کیهان را برای سرکوب حرکت ملی آزربایجان ایفا می کند. اینان به سبب تسلط به زبان ترکی و تعقیب دقیق تحولات منطقه و حرکت ملی به دادن سرنخ به بازجوها پرداخته و گاهاً پیشنهادهایی برای محکومیت فعالین می دهند که باز هم مثل روزنامه کیهان شریعتمداری راه را برای قوه قضائیه برای محکومیت فعالین در بند هموار می کند.
این بار آذری ها با چاپ مطلبی آسمان را به ریسمان بافته و با درج گزینشی قسمتی از تاریخ معاصر در ترکیه مستقیماً پایه یک جنگ مذهبی بین اهل تسنن و تشیع در آزربایجان را می چیند.
تیتر آذری ها ” نقش گرگهای خاکستری در کشتار شیعیان ترکیه(قهرمان مرعش) و همکاری جریان های واگرای پان با عوامل قتل عام  ” عملاً تحریک آمیز است و به دقت انتخاب شده است . اکنون که دولت اسلامی یا داعش با تمام قوا به جنگ مذهبی در منطقه پرداخته است تئوریسین های سپاه و پان ایرانیسم مشعوف از پیروزیهای ایران در عراق و سوریه با افروختن جنگ مذهبی و تحریک بدنه شیعه آزربایجانی می خواهند حرکت ملی آزربایجان را به طور کامل خفه کنند.
نویسنده مقاله که به صورت آنونیم ( بدون نام ) قلم فرسایی کرده است با دست مایه قرار دادن واقعه ماراش در دهه هفتاد میلادی می خواهد با حربه تحریف تاریخ که در آن استاد می باشد زمینه صدور حکم تکفیر شرعی و سرکوب شدید فعالین آزربایجانی را صادر کند. محسن یازیجی اوغلو پایه گذار حزب بویوک بیرلیک و از اعضای موثر اولکوجو اجاق لاری در ترکیه هدف قرار گرفته است زیرا وی نقش بسیار مهمی در جنگ قره باغ ایفا نمود و رابطه نزدیکی با ائلچی بی داشت . محسن یازیچی اوغلو با قاچاق اسلحه به نخجوان توانست از سقوط این پاره جدا افتاده از بدنه اصلی جمهوری آزربایجان شمالی توسعه طلبی ارمنی ها را مهار کند. بنابراین وی که درگذشته است هدف خوبی برای تخریب می باشد از طرف دیگر تخریب وی و اولکوجو اجاق لاری هم ارمنی ها و هم کردها را به عنوان متحد پان ایرانیست ها خشنود می کند. از طرف دیگر این تخریب زمینه را برای قطع ارتباط احتمالی حرکت ملی و دوستداران آن در ترکیه مهیا کرده و بدینوسیله در آینده می تواند به اهداف توسعه طلبی کوردی و تغییر بافت جمعیتی آزربایجان غربی کمک بسزایی بکند.
وقایع دهه هفتاد در ترکیه که نهایتا منجر به کودتا در بعد از ۱۹۸۰ به رهبری کنعان ائورن شد در زمانی رخ داد که جنگ سرد بین ایالات متحده آمریکا و غرب از یک طرف و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی از طرف دیگر وارد مراحل بغرنجی می شد. ایران در آستانه انقلاب اسلامی بود و نیروهای مذهبی که گزینه خوب و موثری برای مقابله با کمونیسم و توسعه طلبی برژنف به عنوان رهبر جماهیر شوروی بودند مورد مهر غرب واقع می شدند . روسها پایه تشکیلات های چپ مسلح کرد را در ترکیه پی ریزی می کردند که چند سال بعد تبدیل به پ ک ک می شد . کمی بعد در اثنای همین درگیری ها شوروی افعانستان را اشغال کرد آمریکا نیز با استفاده از نیروهای سلفی به سرکردگی عربستان و پاکستان در گیر یک جنگ تمام عیار با شوروی در افعانستان شد.
درگیری های داخلی بین کمونیست ها و ملی گرایان ترک به شدت ادامه داشت و دانشکاهها محل زور آزمایی و شروع درگیری ها بودند و به تدریج دعواهای معمولی تبدیل به درگیری های مسلحانه می شد. روزی نبود که طرفین مورد اصابت گلوله قرار نگیرند و تعدادی کشته نشوند. هم کمونیست ها و هم ملی گرایان ترک در این جنگ ها کشته می شدند. ترکیه رسماً در قبرس مداخله نظامی کرده بود و به شدت تحت فشار جهان مسیحی قرار داشت . کشور در فقر و بی ثباتی اقتصادی غوطه می خورد.بنابراین قتل عام قاهرامان ماراش چیز تازه و نویی نبود.
آنچه که جالب است این است که اکنون در اوج درگیری های فرقه ای و مذهبی در تنها چند کیلومتر دورتر از مرزهای ایران در عراق و در همسایگی آزربایجان غربی چرا مباحث تاریخی جنگ های مذهبی با پیشینه قرنها جنگ بین صفویه ، افشاریه و عثمانی مطرح می شود. آیا علوی ها یا همان اهل حق در ایران از کشتار و سرکوب مصون می باشند که آذری ها یا همان کیهان آزربایجان به فکر احیای جنگ بر علیه سنی ها افتاده است ؟!
ایران کشوری است که علاوه بر سرکوب خونین اهل حق در آزربایجان ، کردستان و کرمانشاهان به سرکوب شدید دراویش های گنابادی که عقایدی شبیه به اهل حق یا همانهایی که آذری ها به دروغ آنها را شیعه قلمداد می کند دارند به طور سیستماتیک می پردازد . پس چگونه است که پان ایرانیسم وقیح و تحریف گر با گفتن تنها قسمتی از حقیقت به وارونه کردن کل حقیقت می پردازد و با مخدوش کردن تاریخ و واقعیات تاریخی به دنبال وصل حرکت ملی به قوه موهومی است که به قتل عام شیعیان می پردازد ! شیعیانی که در واقع همان اهل حق می باشند که هم اکنون چندین محکوم به اعدام و زندانی در زندانهای ایران دارد !
بنابراین تنها ساده انگاری است که تصور کنیم این مقاله توسط قلم بدست حیرانی نوشته شده که آسمان را به ریسمان می بافد و از هر فرصتی برای زدن افترا به حرکت ملی استفاده می کند. نگارنده بر این باور است که اطاق فکر فعال در سپاه و اطلاعات با همکاری وقیح ترین ، دریده ترین و خائن ترین دشمنان آزربایجان پروژه جدیدی برای سرکوب حرکت ملی آزربایجان را کلید زده . در این پروژه گروههای تروریستی کوردی و احتمالا داشناک ها هم نقش خواهند داشت . سرنخ از این مقاله کاملا ً پیدا است و ما بایستی با هوشیاری این طوطئه را که می تواند ابعاد بسیار فاجعه بار و فرامنطقه ای هم داشته باشد را خنثی کنیم . پان ایرانیسم در صورت از دست دادن آزربایجان آماده آتش زدن منطقه و وارد کردن قدرت های فرا منطقه ای به صحنه درگیری می شود ، هوشیار باشیم.
قارا قاشقا/تایماز اورمولو
 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn