Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

دکتر روحانی و وعده تدریس زبان مادری- هادی پناهی

درست است مشکلات کلان اقتصادی، سیاست خارجی و حتی سیاست داخلی تمام مدت فکرتان را به خود مشغول کرده است اما جا دارد با تشکیل کارگروهی از کارشناسان با عنوان کارگروه پیگیری وعده های انتخاباتی ،گزارش کارهای تحقق یافته توسط وزرا، معاونین، دستیاران ویژه و ... را به مردم ارائه دهید تا بتوانید برای 3 سال باقی مانده از عمر دولت که البته با تحقق شعارهایتان انشالله 4 سال دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد اقدامات شایسته تری انجام دهید.
دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی وارد دومین سال فعالیت خود گشته است. دکتر روحانی با وعده هایی که داد توانست نظر اکثریت ملت را به خود جلب کند و با یک رای قاطع به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، عنوانی که بار مسئولیتهای وی را هزاران بار افزایش داد.
قصد نداریم به گذشته برگردیم و انتخابات را کالبد شکافی کنیم، اما اجباراً باید به صورت مختصر موضوع بحث را روشن کنیم.
« کشور عزیز ما ایران، بوستانی عطرآگین از اقلیم‌ها ،زبان‌ها، ادیان و مذاهب گوناگون است. اکنون که انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری دوره یازدهم، این فرصت تاریخی را فراهم کرده است؛ اینجانب متعهد و مصمم هستم درصورت کسب رأی اعتماد شما و استقرار دولت تدبیر و امید با اجرای بندهای ده‌گانه زیر، بخشی از فصل حقوق ملت در قانون اساسی را که از مهمترین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست، از شعار به عمل درآورم تا شاهد ایرانی آزاد و آباد، با مشارکت ایرانیان باشیم »
این بیانیه در ایام انتخابات ریاست جمهوری و در ۱۰ بند تنظیم شده بود که اصولی همانند شایسته سالاری بدون توجه به زبان، مذهب و اقلیت، آموزش زبان های مادری، تغییر نگاه امنیتی به اقوام و مذاهب و آخرین بند آن واگذاری مسئوولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به یکی از معاونین رئیس جمهور برای تحقق بندهای نه گانه فوقرا  در دل خود داشت.
دکتر روحانی بلافاصله بعد از جلوس در ساختمان پاستور، حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات اسبق دولت اصلاحات را به عنوان دستیار ویژه خود در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی منصوب کرد. انتصابی که با واکنش هایی نیز از سوی فعالین سیاسی و فرهنگی مواجه شد.
با شروع به کار حجت الاسلام یونسی بعنوان دستیار رئیس جمهور در امور اقوام ، جلسات اولیه با حضور کارشناسان امر تشکیل شد و حقوق اقوام و اقلیت های مذهبی مطرح شد. برخی رجال مرکز نشین  نیز که سالیان سال بود بنا به دلایلی سکوت اختیار کرده بودند انگار که یخشان آب شده باشد در مخالفت با تدریس زبان اقوام، فضا سازیهایی کردند تا اینکه پای برخی  سیاسیون  مخالف ،به ماجرا باز شد و بدینسان  یونسی تحت فشار قرار گرفت.
ماجرا به همین جا ختم نشد، شور و نشاط ایام انتخابات جای خود را به روزمرگی داد و مشکلات به ارث مانده از دولت قبل و البته پرونده هسته ای کار را به جایی رساند که دستیار ویژه آقای روحانی در امور اقوام نتوانست بودجه ای برای خود در اختیار بگیرد و نه حتی اتاقی در پاستور.
حجت الاسلام یونسی که در فضای مجازی و در یکی از شبکه های اجتماعی صفحه ای را با نام خود باز کرده بود و گاهی در آن به جوانان گزارش کار کوتاهی تقدیم می کرد و یا سوالاتی را مطرح کرده و نظر آنها را می خواست کم کم به حاشیه رانده شد.
حاشیه ای که همراه با کابوس بود.برخی اظهار نظرات یونسی داشت کار دستش می داد و بعد از اظهاراتش درباره نماد «شیر وخورشید » که سابق بر این در نظام سلطنتی پهلوی مورد استفاده قرار گرفت بود توسط اصولگرایان تحت فشار قرار گرفت و برخی از سیاسیون رقیب ،کم کم لقب مشایی دولت تدبیر را به وی دادند.
همگان نیک می دانند که یونسی مشایی نیست و نخواهد شد،اما می تواند بسان یک بازیگر ماهر، نقش خود را با هنرمندی بالایی بازی کند. سابقه فعالیت وی در وزارت اطلاعات از وی فردی پخته و کار آزموده ، ساخته است که این باعث می شود که به صورت غریضی از سایر افراد و بعضاً سیاسیون حداقل یک قدم جلو باشد و در این پازل سیاسی هم بازیگری کند هم بازیگردانی.
در تحلیل  عملکرد یکسال گذشته گمان می رود که  آقای یونسی با اظهاراتش برای خود حاشیه سازی کرده تا به صورت خود خواسته حاشیه نشین شود و از بطن ماجرا دور بماند تا کسی از وی درخواستی ننماید. انگار که با لفاضی کردن باعث تحریک رقیب شوی تا در گوشه رینگ بر سر و صورت تو هجوم آورد و این گونه وانمود کنی که میبینید حریف قدر است و من در گوشه رینگ محاصره شده ام، تاکتیکی که با وعده دکتر روحانی مبنی بر اینک قول هایش را از یاد نبرده و به آنها عمل خواهد کرد در تضاد است.
آقای دکتر روحانی!
درست است مشکلات کلان اقتصادی، سیاست خارجی و حتی سیاست داخلی تمام مدت فکرتان را به خود مشغول کرده است اما جا دارد با تشکیل کارگروهی از کارشناسان با عنوان کارگروه پیگیری وعده های انتخاباتی ،گزارش کارهای تحقق یافته توسط وزرا، معاونین، دستیاران ویژه و … را به مردم ارائه دهید تا بتوانید برای ۳ سال باقی مانده از عمر دولت که البته با تحقق شعارهایتان انشالله ۴ سال دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد  اقدامات شایسته تری انجام دهید.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn