Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

مقامات امنیتی اسرائیل: «ربایندگان نوجوانان اسرائیلی با حماس رابطه داشتند»

آذوح: نیروهای امنیتی اسرائیل اعلام کرده اند که رهبر گروه ربایندگان سه نوجوان اسرائیلی را دستگیر کرده‌اند. او متهم به رابطه با حماس شده است.
روزنامه «تایمز اسرائیل» در شماره سه‌شنبه ۵  اوت خود گزارش داده است که  مقام‌های امنیتی اسرائیلی شخصی به نام حسام القواسمی را دستگیر کرده‌اند. او متهم شده که رهبری ربایندگان سه نوجوان اسرائیلی را به عهده داشته.
ارتش اسرائیل سه‌شنبه ۵  اوت نام سه متهم به ربودن و قتل نوجوانان اسرائیلی را منتشر کرد و علاوه بر حسام القواسمی، برادر وی مروان القواسمی و نیز عمار ابوعایشه را نیز به همکاری در این آدم‌ربایی متهم کرد.
۱۲ژوئن، سه نوجوان اسرائیلی در کرانه باختری و هنگامی که می‌خواستند «هیچ‌هایک» کنند، ناپدید شدند. چندی بعد هم جنازه آنها پیدا شد. پس از این حادثه چند تندروی اسرائیلی در یک اقدام تلافی‌جویانه یک نوجوان فلسطینی را ربودند و پس از شکنجه، او را زنده‌زنده در آتش سوزاندند.
اسرائیل از همان ابتدا حماس را مسئول این آدم‌ربایی می‌دانست، در حالیکه حماس داشتن هر نقشی در این ماجرا را تکذیب کرده است. در بین این تنش‌ها بود که ارتش اسرائیل به نوار غزه یورش برد.
مروان القواسمی - عمار ابوعایشه
مروان القواسمی – عمار ابوعایشه
گزارش روزنامه تایمز اسرائیل با بیان اینکه حسام القواسمی «اخیراً» و در شرق اورشلیم دستگیر شده، زمان دقیق دستگیری او را «نامعلوم» عنوان کرده است. با این حال، پایگاه خبری اسرائیلی «وای‌نت نیوز»، وابسته به پرخواننده‌ترین روزنامه اسرائیل، «یدیعوت اخرونوت»، در گزارش خود نوشته که حسام القوامی ۱۱ ژوئیه توسط «یمام»، واحد عملیاتی ویژه ضدتروریست اسرائیل، دستگیر شده است.
به گزارش این پایگاه خبری، دستگیری حسام القواسمی و فاش‌‍شدن نام او به عنوان یکی از متهمان آدم‌ربایی و قتل، تا روز سه‌شنبه پنجم اوت، حدود یک ماه پس از دستگیری او همزمان با نخستین روز آتش‌بس میان اسرائیل و حماس، به رسانه‌ها اعلام نشده بود.
رابطه با حماس
همچنین، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از نیروهای امنیتی این کشور نوشته‌اند که القواسمی در بازجویی‌های خود به گرفتن کمک‌های مالی و دیگر وسایل مورد نیاز برای انجام عملیات از حماس اعتراف کرده است.
خبرگزاری ملی اسرائیل نیز برادران القواسمی را «تروریست‌های حماس» معرفی کرده که تاکنون چندین‌بار سابقه دستگیری داشته‌اند.
Israel
اسرائیل از ابتدا حماس را مسئول آدم‌ربایی می‌دانست و در ادامه همین تنش‌ها بود که به نوار غزه یورش برد
به گزارش همین خبرگزاری، عمر ابوعایشه، پدر عمار یکی از مظنونان به ربودن و قتل نوجوانان اسرائیلی، بلافاصله در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری فرانسه» دست‌داشتن فرزند خود در این حادثه را انکار کرد. وی با تایید این نکته که پسرش از شب ۱۲ ژوئن ناپدید شده است، گفت: «من داستان آدم‌ربایی را باور نمی‌کنم. منطقی نیست. پسر من یا به دست سربازان اسرائیلی اسیر است یا زیر شکنجه آنها شهید شده
عمر ابوعایشه خود تاکنون چندین بار «به دلایل امنیتی» توسط اسرائیل دستگیر شده و دیگر پسر او به دست گروهی از پاسبان‌های اسرائیلی سال ۲۰۰۵ و در حالیکه گفته می‌شود مشغول «عملیات تروریستی» بوده، کشته شده است.
بنیامین نتانیاهو پس از اعلام هویت متهمان گفت: «ما تمام مدت می‌گفتیم حماس پشت این آدم‌ربایی‌ها قرار دارد و حالا نیز ماموران امنیتی ما، هویت آدم‌رباها را اعلام کرده اند. هیچ تردیدی نیز در مورد پیوندهای سازمانی آنها وجود ندارد
خبر دست‌داشتن حماس در آدم‌ربایی و قتل سه نوجوان اسرائیلی در حالی منتشر شده است که روز ۱۳ ژوئن، یک روز پس از ناپدیدشدن آنها، گروهی به نام «دولت الاسلام» با تماس تلفنی با دفتر رویترز در اورشلیم مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت. این گروه که خود را شاخه «دولت اسلامی» (که سابقاً خود را داعش، دولت اسلامی در عراق و شام می‌خواند) در بیت‌المقدس معرفی کرده است، شب‌نامه‌ای نیز در الخلیل منتشر کرد و به گزارش خبرنگار «فاکس‌نیوز»، در آن عملیات ربودن سه نوجوان اسرائیلی را انتقام‌گیری به خاطر کشته‌شدن سه تن از «رزمندگان» خود در الخلیل دانسته بود.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn