درگذشت خواهر محترم استاد حسن دمیرچی*****

  • ویرایش
آذوح: خواهر استاد حسن دمیرچی دارفانی را وداع گفت.
به گزارش آذوح مراسم تشییع جنازه ی ایشان روز جمعه ساعت 11 صبح در وادی رحمت تبریز برگزار گردیده است. گفتنی است نیروهای امنیتی ایران اجازه ی حضور استاد دمیرچی بر سر مزار خواهرشان را صادر نکردند.
این هنرمند آزربایجانی بیش از 4 ماه گذشته را در زندان تبریز به سر برده است.
وی در ۲۳ تیر ماه ۹۲ به اتهام شرکت در جلسات قومی در داخل و خارج کشور، جمع آوری کمکهای مردمی بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح، برگزاری کلاس آموزش موسیقی بدون داشتن مجوز و تدریس به صورت مخفیانه، ارتباط با عناصر قومی تجزیه طلب داخل و خارج از کشور، دیدار دسته جمعی با زندانیان آزاد شده ی قومی با هدف تمجید از فعایت آنها در راستای افکار تجزیه طلبی از سوی حمید باقر پور، رییس شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده بود که این حکم را شعبه ی ششم دادگاه تجدید نظر استان آزربایجان شرقی عینا تایید کرد.
فعالیت‌های هنری حسن دمیرچی از ۴۰ سال پیش آغاز شد. وی در سال ۱۳۷۰ “ آموزشگاه موسیقی آزربایجان” را تأسیس کرد. این آموزشگاه در سال ۱۳۸۵ به دنبال بازداشت وی بسته شد.
لازم به ذکر است استاد حسن دمیرچی، بارها به دلیل فعالیت های مدنی در راستای احقاق حقوق ملی آزربایجان جنوبی به اتهامات واهی مشابه دستگیر و محاکمه شده است.
همچنین در سال هشتاد و پنج نیز در جریان اعتراض مردم آزربایجان به کاریکاتور موهن منتشره در روزنامه ی ایران دستگیر و به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn