Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

کنگرسمن "ویلیام کیتینگ": خشکانده شدن عمدی اورموگولو توسط رژیم ایران یک جنایت آشکار است*****

آذوح: گزارش از دیدارهای یک هفته ای نمایندگان اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ ) در واشنگتن ادامه دارد.
به گزارش آذوح نمایندگان دو تشکل آذربایجان جنوبی در طول هفته ی گذشته ضمن دیدار با جمع کثیری از سناتورها، اعضای کنگره و یا نمایندگان آنها موضوع "آذربایجان جنوبی" را با آنان در میان گذاشتند. این از معدود دفعاتی است(اولین بار) که "آذربایجان جنوبی" در این سطح و با بیش از 15 نماینده از سوی کنگره در طول یک هفته مورد مذاکره قرار می گیرد.
گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان جنوبی) به عنوان هیات آذربایجان جنوبی حضور دارند.
گزارش روز اول:
گزارش روز دوم:
گزارش روز سوم:
گزارش روز چهارم:
گزارش روز پنجم:
گزارش دیدار با در دیدار با سناتور "تام کابورن":
*دیدار با کنگرسمن "ویلیام کیتینگCongressman William Keating Representative for the Massachusetts "
آقای کیتینگ به دلیل عضویتش در کمیته ی سیاستگذاری خارجی و علاقمندی اش به مسایل محیط زیستی پس از دریافت آخرین تصاویر و اطلاعات از وضعیت اورموگولو، به شدت متاثر شده و اظهار ناراحتی نمود. وی پس از آگاهی یافتن از دلایل خشکانده شدن عمدی این دریاچه توسط رژیم ایران از این امر به عنوان یک جنایت آشکار نام برده و بر لزوم افزایش فشارهای بین المللی بر ایران تاکید کرد.
هیات آذربایجان جنوبی در ادامه با ارائه ی توضیحات کاملی در خصوص آذربایجان جنوبی، حرکت ملی، وضعیت فعالین سیاسی و سیاستهای شوونیستی رژیم ایران کنگرسمن آمریکا را با این موضوعات آشنا کردند و آقای کیتینگ نیز ضمن شگفتی از موارد نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی از اینکه در این خصوص تاکنون بی اطلاع بوده است اظهار تاسف نمود.
نماینده ی کنگره همچنین مایل به دانستن بیشتر در مورد وضعیت زنان و کودکان در آذربایجان جنوبی بود و نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" نیز خلاصه ای کوتاه در مورد اینکه چگونه میلیونها نفر از کودکان ترک در سیستم آموزشی ایران به خاطر زبان مادریشان به اشکال مختلف مورد آزار قرار میگیرند بیان کرده و اشاره کردند رژیم ایران بر زنان ترک آذربایجان هم از طریق حاکمیت دینی و هم از طریق حاکمیت نژادی ظلم مضاعفی وارد می آورد.
سوال از نقش تحریم بر وضعیت ایران و اینکه آقای اوباما امید به تغییر در سیاستهای ایران دارد سوالی بود که از سوی این کنگرسمن نیز پرسیده شد و هیات آذربایجانی نیز جوابی مشابه دیدارهای دیگر داد. هیات آذربایجانی با ارائه ی نمونه هایی از رفتار دولتهای مختلف در ایران و... توضیح داد روند اصلاحات سیاسی توسط خود رژیم ایران آغاز نشده و به سرانجام نیز نخواهد رسید. هرگونه تغییر در سیاست رژیم ایران تنها با تغییرات بنیادین در ساختار حکومتی و در نظر گرفتن ملتهای غیرفارس در این پروسه میسر بوده و در غیر این صورت ملتهای غیرفارس از چنین تلاشهایی پشتیبانی نکرده و آن تلاشها نیز مطمئنا موفق نخواهند شد.
آقای کیتینگ در مورد نگرش حکومتهای ترکیه و آذربایجان به حرکت ملی آذربایجان جنوبی سوال پرسیده و نسبت به چگونگی آن علاقمند بود. نمایندگان آذربایجان جنوبی نیز توضیح دادند که این ملتها اساسا ریشه ی یکسان داشته و یکی هستند. اما به دلیل سیاستهای منطقه ای امکان حمایت آشکار و علنی از حرکت ملی آذربایجان جنوبی ممکن نیست. با این وجود حمایتهای غیرمستقیم بسیاری در این خصوص وجود دارد. به عنوان نمونه پخش برنامه های ترکیه و جمهوری آذربایجان به زبان ترکی به یکی از مهمترین منابع تصویری ملت ترک آذربایجان و سدی در مقابل سیاستهای رژیم ایران مبدل شده است.
ایشان با اشاره به صدای آمریکا و اینکه آیا کمکی به حرکت ملی می نماید نظرات هیات آذربایجانی را جویا شد. نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" نیز با اظهار تاسف از وضعیت صدای آمریکا توضیح دادند این شبکه نه تنها کمکی به حال آذربایجانیان و ملتهای غیرفارس نکرده که بسیاری از اوقات بر علیه آنان عمل کرده و در این مورد حتی گاها ادامه دهنده ی سیاستهای رژیم ایران بوده است.
کنگرسمن آمریکایی در خاتمه ی این دیدار با بیان اینکه تغییرات بنیادی در صدای آمریکا ضروری بوده و بایستی سریعا صوت گیرد قول داد درباره ی بروشورها، جزوات، اسناد و موضوعات مطرح شده با دیگر سناتورها و کنگرسمنها در ارتباط باشد. وی تاکید کرد مبارزات ملت ترک در آذربایجان جنوبی راه حقی است که متاسفانه تاکنون حمایت شایسته ای از سوی مجامع بین المللی دریافت نکرده و این بایکوت باید که شکسته شود.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn