توهین شنیع ماموران امنیتی ایران؛ انتقال مهدی کوخیان به زندان مراغه با بستن زنجیر به دستها و پاهایش*****

آذوح: مهدی کوخیان، جوان شجاع آذربایجانی ظهر روز یکشنبه 15 دی به زندان مراغه منتقل شد.
به گزارش آذوح وی در حالی به زندان مراغه منتقل گردید که نیروهای امنیتی برای شکستن روحیه ی وی در عملی شنیع با بستن زنجیر به دستها و پاهای این زندانی سیاسی آذربایجان جنوبی او را با تاکسی و سپس اتوبوس عمومی در سطح شهر گردانده اند.
این فعال آزربایجانی پس از تحمل ۵ روز در بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز به دادگاه ملکان و از آنجا نیز پس از نامه نگاری‌ها به زندان مراغه منتقل گردیده است.وی 9 دیماه با دستور دادستان ملکان به زندان مرکزی تبریز تبعید شده بود.
وی که از بیماری عفونت کلیه به شدت رنج می برد. پیشتر طی نامه‌ای به رئیس زندان مراغه اعتراض خود را نسبت به شرایط وخیم زندان از جمله عدم سیستم گرامایشی بیان داشته و خواستار رسیدگی به وضعیت گرمایشی و همچنین بهداشت زندان مراغه شده بود.همچنین به دنبال عدم رسیدگی به خواسته‌یشان روز سه شنبه ۱۲ آزر ماه ۹۲ به همراه ۵۰  تن از زندانیان بند جوانان دست به اعتصاب غذا زده بودند.
گفتنی است، مهدی کوخیان در دی ماه ۹۱در شهر ملکان دستگیر شد و در دادگاه انقلاب مراغه توسط قاضی داورنیا به ۱سال حبس محکوم شد. در ادامه مجددا قاضی داورنیا مهدی کوخیان را در یک حکم ساختگی و بدون وجهه ی قانونی به ۱سال زندان دیگر محکوم نمود و مجموعا مدت حبسش ۲ سال شد.
آذوح
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn