تعویق دو تا چهار ماه از حقوق کارگران پروژه پل میانگذر دریاچه ارومیه

آذوح: جمعی از کارگران شاغل و بیکار شده پروژه «پل میان گذر» دریاچه ارومیه که زیر نظر شرکت صنایع دریایی ایران صدرا فعالیت دارند با حضور در دفتر ایلنا در ارومیه به مشخص نبودن آینده شغلی خود اعتراض کردند و خواستار دریافت مطالبات معوقه‌شان شدند.
به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)،یکی از کارگران شرکت صنایع دریایی ایران صدرا به نمایندگی از همکارانش گفت: از سال ۸۲ که شرکت صنایع دریایی ایران صدرا فعالیت خود را در پروژه پل میان‌گذر ارومیه آغاز کرد، ۴۰۰ کارگر مشغول به کار شدند اما تا امروز تعداد کارگران به ۲۰ نفر کاهش یافت.
با بیان اینکه تعداد کارگران این شرکت تا پایان مهر ماه سال جاری ۳۰ کارگربود در ادامه افزود: ۱۰ کارگر با سوابق کار ۷ تا ۱۰ سال ابتدای آبان ماه بیکار شدند که هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خودرا از پیمانکار شرکت صنایع دریایی ایران صدرا دریافت کنند.
او در خصوص معوقات مالی این تعداد کارگر گفت: این کارگران دو ماه حقوق (شهریور و مهر) بعلاوه سنوات پایان خدمت، حق مرخصی، حق اولاد، وسایر مزایای قانونی خود را از پیمانکار طلب دارند.
نماینده کارگران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد معوقات حقوقی ۲۰ کارگر شاغل پل میانگذر ارومیه گفت: ۲۰ کارگری که در اجرای پروژه پل میانگذار دریاچه ارومیه باقی مانده‌اند بیش از ۴ ماه است که حقوق‌شان به تاخیر افتاده است.
به گفته وی، بهانه شرکت دریایی صدرا در پرداخت نشدن معوقات مالی این تعداد کارگر، کمبود منابع مالی و عدم پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت از جانب طرف قرار داد خود عنوان می‌شود.
او با بیان اینکه برای پی گیری مطالبات معوقه‌مان به اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شکایت کرده‌ایم در خاتمه افزود: با وجود آنکه از هیئت تشخیص اداره کار رأی به مصادره اموال پیمانکار گرفته‌ایم اما متاسفانه کارفرما با اتمام بخش اصلی پروژه، تجهیزات خود را به مکانی دیگر انتقال داده است.
او در خاتمه با بیان اینکه شرکت صنایع دریایی صدرا موظف به پرداخت مطالبات قانونی کارگران خود است افزود: تا به امروز این شرکت حاضر به پرداخت مطالبات معوقه کارگران نشده و در این زمینه سایر مسئولان استانی نیز پاسخگو نیستند.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn