Warning
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading library: joomla, Library not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.
  • Error loading component: com_content, Component not found.

ديدار فعالين ملي مدني شهر اردبيل با خانواده آقاي عباس لساني به مناسبت سالروز تولد ايشان+ تصاویر

آذوح: جمعي از فعالين شهر اردبيل به مناسبت سالروز تولد آقاي لساني يكشنبه 01/06/94 در منزل شخصي ايشان حضور پيدا كرده و اين روز را در غياب آقاي لساني با خانواده اين فعال ملي آذربايجاني گرامي داشتند.
به گزارش آذوح در اين مراسم ابتدا خانم رقيه عليزاده ضمن خوشامد گويي به اين فعالين آخرين وضعيت آقاي لساني در زندان اردبيل را تشريح واطلاعاتي را در اين خصوص به فعالين ارائه كردند.
خانم عليزاده از فشارهايي كه در زندان اردبيل بر آقاي لساني وارد مي شود سخن به ميان آورده وخواستار الغاي فشارها و تضييق هاي مضاعف بر اين فعال شدند.
در ادامه آقاي رحيم غلامي شعري در خصوص مقاومت و زنداني سياسي از سروده هاي خودشان قرائت نموده و خصوصيات يك فعال روشنفكر و مبارز سياسي را برشمرده و آقاي لساني را مصداق عيني چنين انساني دانستند.
سپس آقاي علي خيرجو از آقاي لساني به عنوان وجدان بيدار و آگاه ملت آذربايجان ياد نموده و ايشان را آزاد انديشي در بند معرفي كردند كه در راه احقاق حقوق ملت آذربايجان و رفع تبعييض ها و مظالم سياسي،افتصادي وفرهنگي عليه اين ملت امروز همانند ديگر فعالين سياسي در زندان بسر مي برد.
همچنين وي امثال عباس لساني ها را پلي ما بين فعالين نسل گذشته و حال آذربايجاني دانستند كه هر آنچه در توان دارند در راه رسيدن به خواست هاي بحق ملت آذربايجان گذاشته اند.
در ادامه مراسم آقاي عسگر اكبرزاده با ذكر خاطره هايي از آقاي لساني و تشريح ابعاد مختلف شخصيتي ايشان و نحوه تصميم گيري هاي ايشان در بزنگاه هاي حساس حركت ملي را مثال زدني عنوان كرده و خاطر نشان گرديدند كه آقاي لساني بيش از هر چيز به لزوم اتكاي فعالين در تصميم گيري ها به آراي جمعي فعالين و خرد جمعي ايمان داشته و اين مسئله را در زمان ها و مناسبت هاي مختلف ثابت كرده اند.
ايشان فعالين دربند از عباس لساني گرفته تا آيت مهرعلي بيگلي ها و سعيد متين پورها را زنجيري در هم تنيده توصيف كرده و بر ادامه حمايت از اين فعالين تاكيد كردند.
سپس آقاي جعفر رستمي راد شعري از سروده هاي آقاي لساني قرائت كرده و عباس لساني را روشنفكرو مبارزي بر آمده از درون جامعه دانسته و قطع ارتباط فعالين با بدنه جامعه را اشتباهي بزرگ بحساب آوردند
آقاي ميثم جولاني ديگر سخنران مراسم از تمامي كساني كه در مراسم حضور داشتند تشكر كرده و خاطر نشان كردند كه امثال آقاي لساني هويت و شاكله ي فكري يك ملت را تشكيل مي دهند وسخني از آقاي لساني مبني بر توجه هر چه بيشتر فعالين به مطالعه و همچنين استفاده از تجربيات ديگر فعالين نقل قول كردند و گفتند :عباس لاري عباس ائده ن اينانج و بيليك دير...
آقايان مهدي ا‍‍ژدري ،محمد خاكپور ،مرتضي پروين و حسين بالاخاني از ديگر سخنرانان اين مراسم بودند.
لازم به ذكر است كه تعدادي خودرو متعلق به مامورين اطلاعاتي در جلوي منزل آقاي لساني حضور داشته و با حضور در درب منزل آقاي لساني اقدام به تهديد فعالين مبني بر دستگيري آنها در صورت خاتمه ندادن به مراسم كردند كه با بي اعتنايي فعالين به اين تهديد ها مواجه گرديدند.
همچنين بنا به احتمال تحصن فعالين حاضر در مراسم در جلوي مغازه آقاي لساني در حدود 30 تن از مامورين يگان ويژه و تعدادي نامعلوم از مامورين لباس شخصي مغازه آقاي لساني و اطراف آن را قرق كرده و مانع تردد عابرين از جلوي مغازه مي شدند
آذوح















 
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn