وقوع زلزله 5.7 ریشتری در جمهوری آذربایجان/اردبیل و آذربایجان شرقی نیز لرزیدند

آذوح: زمین لرزه‌ای به قدرت 5.7 ریشتر صبح امروز شهرستان قبله و نواحی اطراف آن را در جمهوری آذربایجان و همچنین برخی از شهرستان های شمالی اردبیل و آذربایجان شرقی را تکان داد.
به گزارش دورنانیوز، مرکز زلزله شناسی آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان اعلام کرد این زمین لرزه در ۱۴ کیلومتری شمال شرقی شهرستان قبله و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
ساعت وقوع این زمین لرزه ۰۹:۵۹ صبح امروز اعلام شده و قدرت این زمین لرزه در کانون مرزی خود ۶ ریشتر بود که در شهر قبله پنج ریشتر و در شهرستان های اطراف نیز چهار ریشتر احساس شده است.
هنوز از خسارتها و تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.
به گزارش پایگاه زلزله نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران،این زلزله در بسیاری از شهرهای استان اردبیل و آذربایجان شرقی احساس شد و مردم با هراس منازل مسکونی خود را ترک و به خیابان ها ریختند.
گزارش ها از شکسته شدن شیشه و ترک خوردن برخی منازل در شهرستان های پاس آباد و بیله سوار مغان دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نیروهای امدادی در استان اردبیل به حال آماده باش درآمده‌اند.
علی اسلامی بیان کرد: مسوولان در شمال استان مشغول بررسی موضوع و وارد آمدن خسارت احتمالی در روستاها هستند و تاکنون گزارشی در این زمینه به مرکز استان نرسیده است.
تلفات زلزله آذربایجان در ایران
زلزله ۵ و هفت دهم ریشتری جمهوری آذربایجان ۶مصدوم در شهر پارس‌آباد مغان برجا گذاشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: این ۶نفر به خاطر وحشت وترس در حال فرار بوده اند که دچار سانحه جزئی شده اند.
اسلامی افزود: ۵ نفر از این شش نفر در بیمارستان سرپایی مداوا شده اند اما یک نفر که خود را از طبقه دوم ساختمان پائین انداخته بود به خاطر شکستگی پا بستری شده است.
وی گفت:این زمین لرزه در شهر پارس‌آباد بیشتر محسوس بوده که فقط در مناطق روستایی باعث ترک خوردگی دیوارهای برخی ساختمانهای فرسوده شده است.
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn